• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳

راهیابی فیروزپور به فینال کشتی آزاد امیدهای جهان

  • کد خبر : 95564
  • 05 آبان 1403 - 12:50
راهیابی  فیروزپور  به فینال کشتی آزاد امیدهای جهان
امیرحسین فیروزپور به فینال رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان راه یافت.

مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان از ظهر دیروز جمعه در شهر تیرانا کشور آلبانی برگزار شد و در پایان ۲ نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند، یک نماینده راهی دیدار رده بندی شد و یک نماینده در گروه بازنده‌ها حضور دارند.

در رقابت‌های دیروز چهار کشتی گیر مازندرانی به روی تشک رفتند که امیرحسین فیروزپور به فینال راه یافت، ابراهیم خواری راهی دیدار رده بندی شد، علی رضایی به گروه بازنده‌ها رفت و ابوالفضل رحمانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم ابراهیم خواری از مازندران در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر سیمونه پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد.

وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر ۱ آدیلیت الموخامدوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. خواری در این مرحله مقابل الکین اسپانا سانتا از کلمبیا با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب بشیر ماگمدوف قهرمان سال گذشته از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. خواری در این دیدار به مصاف برنده مبارزه میان میکائیلیان از ارمنستان و بای از چین می‌رود.
در وزن ۷۴ کیلوگرم علی رضایی از مازندران در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۳ مغلوب کوتا تاکاهاشی قهرمان آسیا از ژاپن شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، رضایی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه ابتدا با بردلی فولمر از استرالیا کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف میشل مسنبرینک از آمریکا می‌رود و در صورت پیروزی در این دیدار به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا مقابل ماگومدرسول اصلویف از بحرین قرار بگیرد.
در وزن ۸۶ کیلوگرم ابوالفضل رحمانی از مازندران پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب ولادیمری گامکرلیدزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، رحمانی از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور از مازندران پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۳ بر ۱ آیون دمیان از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد گیوی بلیاتزه از یونان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۲ فاتح آلتونباش از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.
فیروزپور امروز در دیدار نهایی به مصاف جاکوب کاردناس از آمریکا می‌رود.
در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر کومار آنیروده از هند را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر عبداله کوربانوف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. معصومی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر لوکاس استوددارد از آمریکا را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف آلن خوبولوف از بلغارستان می‌رود.

مسابقات شانس مجدد اوزان فوق از ساعت ۱۲ امروز و رقابت‌های رده بندی و فینال از ساعت ۱۹:۳۰ امروز شنبه برگزار می‌شود.

در مساباقت پنج وزن دوم این رقابت‌ها امروز ۵ کشتی گیر دیگر کشورمان به روی تشک می‌روند که علی مومنی و عباس ابراهیم زاده از مازندران هم به دیدار رقبا می‌روند.

نتایج قرعه نمایندگان کشورمان در پنج وزن دوم:
در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۹ شرکت کننده دارد، علی مومنی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان مانوئل خندزرسیان از ارمنستان و واسیف باقیروف از آذربایجان می‌رود.
در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۲۶ نفر شرکت کرده اند، عباس ابراهیم زاده در دور نخست با ماتیاس مونز رامیر از شیلی کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی در این دیدار، در دور بعد به مصاف برنده هانا از باهاما و اوتیناشویلی از گرجستان می‌رود.
در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۲۵ نماینده دارد، علی خرمدل پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با برنده کنستانتین چیریلوف از مولداوی و گاتیکا از شیلی مصاف می‌دهد.
در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۲۵ نفر حضور دارند، مهدی یوسفی در دور نخست با اووِن مارتین از کانادا کشتی می‌گیرد و در صورت گذر از این حریف، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان اوکان تاهتاجی از ترکیه و رافائلی از ایتالیا می‌رود.
در وزن ۸۶ کیلوگرم که مسابقات آن با حضور ۲۶ شرکت کننده برگزار می‌شود، ابوالفضل رحمانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با برنده کشتی میان ولادیمری گامکرلیدزه از گرجستان و گورنیگ از کانادا مبارزه می‌کند.
در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، مهدی حاجیلوئیان در دور اول با اصلان آباکاروف از آذربایجان مبارزه می‌کند و در صورت غلبه بر این حریف، در دور دوم به مصاف ماسوما اندن از آمریکا می‌رود.

برنامه مسابقات:
شنبه ۵ آبان ماه:
ساعت ۱۲ تا ۱۷: مسابقات شانس مجدد اوزان روز نخست و مقدماتی اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد
ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۱۵: مسابقات نیمه نهایی اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد
ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد
یکشنبه ۶ آبان ماه:
ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۱۵: مسابقات شانس مجدد اوزان روز دوم
ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲: مسابقات رده بندی و فینال اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=95564

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.