• امروز : چهارشنبه - ۲۵ مهر - ۱۴۰۳
کمیسونر انرژی اتحادیه اروپا:

ادامه واردات گاز از روسیه هیچ توجیهی ندارد

  • کد خبر : 93535
  • 25 مهر 1403 - 0:49
ادامه واردات گاز از روسیه هیچ توجیهی ندارد
«کادری سیمسون» کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا گفت که ادامه واردات گاز از روسیه «هیچ توجیهی ندارد» و این اتحادیه می‌تواند بدون وابستگی به گاز روس به «زندگی ادامه دهد.»

به گزارش نبض وطن به نقل از رویترز، سیسمون سه‌شنبه در کنفرانسی خبری از پس از نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار کرد: به وزیران اعلام کردم که ما آماده هستیم به قرارداد میان روسیه و شرکت «نفت وگاز» اوکراین پایان بدهیم. ما گزینه‌هایی برای جایگزین کردن واردات ۱۴ میلیارد مترمکعب گاز وارداتی از روسیه داریم.

وی افزود که ادامه واردات گاز از روسیه «هیچ توجیهی ندارد. اتحادیه اروپا می‌تواند بدون گاز روسیه به زندگی خود ادامه دهد. می‌خواهم به صراحت اعلام کنم که (قطع واردات گاز از روسیه) یک امر ضروری نیست بلکه یک انتخاب سیاسی و خطرناک است.

سیسمون تاکید کرد که واردات گاز طبیعی روسیه به اتحادیه اروپا همچنان «بسیار بالاتر» از میزانی است که در قراردادهای طولانی‌مدت با روسیه ذکر شده است.

پیشتر سیمسون اروپا گفته بود که این اتحادیه به قطع خرید گاز از روسیه «کاملا متعهد» است و آمادگی دارد «بدون گاز مسکو که از مسیر اوکراین ترانزیت می‌شود، به حیات خود ادامه دهد.»

وی اعلام کرد، اتحادیه اروپا پیشتر «سالانه ۱۵۰ میلیارد مترمکعب گاز از روسیه وارد می‌کرد و اکنون این رقم به کمتر از ۵۰ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.»

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا اظهار کرد که پایان دادن به ترانزیت گاز روسیه از مسیر اوکراین اولین گام به سوی «نهایی کردن قطع خرید گاز روسیه» خواهد بود.

طبق قراردادی که در سال ۲۰۱۹ امضا شد، اوکراین در حال حاضر گاز روسیه را به اتحادیه اروپا ترانزیت می‌کند و این قرارداد در دسامبر ۲۰۲۴ منقضی می‌شود.

گزارش‌ها حاکی است که اروپا و اوکراین قصد دارند گاز جمهوری آذربایجان را جایگزین گاز روسیه کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=93535

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.