• امروز : یکشنبه - ۲۲ مهر - ۱۴۰۳
بغداد الیوم:

عراقچی بعد از عراق به عمان می‌رود

  • کد خبر : 93132
  • 22 مهر 1403 - 13:27
عراقچی بعد از عراق به عمان می‌رود
پایگاه خبری «بغداد الیوم» اعلام کرد که وزیر خارجه ایران پس از پایان سفر خود به عراق، راهی عمان خواهد شد.

به گزارش نبض وطن، بغداد الیوم به نقل از یک منبع اطلاع رسانی در وزارت خارجه ایران گزارش داد که سید عباس عراقچی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پایان مذاکرات روز یکشنبه خود به شهر مسقط پایتخت عمان سفر خواهد کرد.

این منبع که به نامش اشاره نشده است، گفت: عراقچی به محض ورود به بغداد درباره اوضاع منطقه و تجاوزگری صهیونیست ها به نوار غزه و لبنان با مقامات بلندپایه عراقی گفت وگو خواهد کرد.

وی افزود: احتمالا عراقچی برای پایان دادن به تجاوزگری ها علیه غزه و لبنان همین امروز از بغداد رهسپار عمان خواهد شد.

اخیرا محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد در اظهاراتی به خبرنگار ایرنا در بغداد گفت که «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در راس هیاتی به بغداد سفر می کند و روابط دو جانبه و منطقه ای محور رایزنی های او را با مقامات عراقی تشکیل می دهد.

پیشتر منابع خبری عراقی نیز گفته بودند که عراقچی روز یکشنبه در ادامه رایزنی‌های منطقه ای خود در سفری رسمی به بغداد می رود.

از طرفی، برخی منابع رسانه ای منطقه‌ای نیز گفته اند که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احتمالا به مصر نیز سفر کند.

به نوشته پایگاه خبری «العربی الجدید»، عراقچی قرار است در سفر به قاهره با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور، عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات و بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت وگو کند.

وزیر امور خارجه ایران قبل از سفر به بغداد، در دوحه قطر درباره تحولات منطقه با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پیش از سفر به قطر، با فیصل بن فرحان وزیر خارجه و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در شهر ریاض نیز دیدار و رایزنی کرده بود.

دستگاه دیپلماسی ایران این روزها در سایه تنش ها و جنگ ویرانگر و کشتار و نسل کشی که رژیم صهیونیستی در منطقه به راه انداخته، فعال ترین اقدامات دیپلماتیک منطقه ای را به منظور تنش زدایی و ایجاد آرامش در منطقه به جریان انداخته است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=93132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.