• امروز : شنبه - ۲۱ مهر - ۱۴۰۳
امام جمعه اصفهان:

سازمان بازرسی مانع از انحراف و تخلف افراد شود

  • کد خبر : 92980
  • 21 مهر 1403 - 20:20
سازمان بازرسی مانع از انحراف و تخلف افراد شود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: سازمان بازرسی بر اساس روحیه اسلامی و انسانی خود باید مانع از انحراف و تخلف افراد جامعه شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز شنبه در دیدار با مدیرکل سازمان بازرسی استان اصفهان افزود: این که با تذکر به افراد آنها را آگاه می‌کنید، کار بسیار درستی است، چرا که گاهی انسان توجه ندارد و حتی اگر در جایی احتمال تخلف افراد وجود دارد، باید تذکر دهید و از بروز آن پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: کار ما اصلاح است و می‌خواهیم به افراد تذکر دهیم و این که تعداد پرونده‌های بازرسی استان کاهش داشته، به همین دلیل است.
آیت ‌لله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر نادرست بودن برخورد با خُرده‌فروشان بجای برخورد با قاچاقچیان عمده تصریح کرد: همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید باید با مردم با عطوفت برخورد کرد.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: گاهی به اشتباهات خود در برخورد با مردم توجه نداریم در حالی که دین اسلام، دین سمهه و سهله(گذشت و آسانگیری) است، یعنی در برخی موارد باید خود را به تغافل(چشم‌پوشی) بزنیم و درصدد از بین بردن آبروی مردم نباشیم و باعث درست شدن سابقه کیفری برای مردم نشویم.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: این مسائل را به همکاران خود نیز منتقل کنید که مردم را نسبت به اسلام، نظام و انقلاب بدبین و دور نکنیم، زیرا مسلمانان باید بین خود رحم و عطوفت داشته باشند و از باب تذکر یا ندیده گرفتن برخی مسائل، با یکدیگر برخورد کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید روحیه اسلامی و انسانی ما فعال باشد و اجازه ندهیم فردی مسیر اشتباهی را برود، همچنان که قرآن می فرماید:«اگر ما برخی از مردم را با برخی دیگر دفع نمی‌کردیم زمین را فساد می‌گرفت»، لذا نباید اجازه گناه کردن داده شود اما باید با ملایمت این کار صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: انسان های خوب باید مراقب باشند که دیگران تخلف نکنند و از باب نصیحت و اصلاح درصدد جلوگیری از آن برآیند و با زبان خوش هم، این کار را انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در عین حال خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که بر عهده دارید وظیفه دشوار و خطرناکی است و احتمال لغزش نیز شدید است.

 

تاکید رییس قوه قضاییه بر حمایت از تولید ملی

در ابتدای این دیدار مدیرکل سازمان بازرسی اصفهان با ارائه گزارشی از عملکرد و وظایف این سازمان در استان اظهار داشت: تاکیدات مکرر ریاست قوه قضاییه بویژه بازرسی استان بر این بوده است که تا جای ممکن از امر تولید حمایت شود و آسیب‌ها، تهدیدات و موانع موجود در این راه برطرف شود.
حمید شاه‌محمدی اضافه کرد: سازمان بازرسی توانسته است نیازهای منطقه را شناسایی کند و درصدد رفع مشکلات برآید.
مدیرکل بازرسی اصفهان، یکی از وظایف اصلی این سازمان را نظارت بر دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و ادامه داد: در این مورد حضور در دستگاه‌ها از باب آن است که اگر مدیری از مسیر قانونی خود خارج شده یا در حال خروج از مسیر قانونی است، با بیان مطلب و از باب اصلاح، به او تذکر داده شود.
وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد نیز اگر فرد خاطی تمکین نکرد هشدارهای لازم مطرح می‌شود و اگر همچنان کارشکنی صورت بگیرد از ابزار قانونی دیگری استفاده می‌کنیم که البته در استان اصفهان، مواردی از این دست وجود نداشته است.
شاه‌محمدی، مقابله با موارد تخلف از آیین‌نامه‌ها را یکی دیگر از وظایف سازمان بازرسی بیان کرد و گفت: توده مردم از مساله بازرسی و وظایف سازمان اطلاع چندانی ندارند، لذا سعی کرده ایم تا این اطلاع رسانی با حضور در مساجد و مراسم مختلف انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت همگانی نیز این دسترسی برای مردم قرار داده شده است تا از طریق سامانه تلفن گویا با سازمان ما ارتباط داشته باشند.
رییس سازمان بازرسی اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته بالای یک هزار و۵۰۰ شکایت در استان وجود داشت که این رقم در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است.

شاه‌محمدی تصریح کرد: گزارش های فسادی که به ما اعلام می‌شود بصورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه این تلاش‌ها در سازمان بازرسی سبب شد که جایگاه استان در کشور از ۳۱ به رتبه ۱۲ ارتقاء یابد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.