• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳

وزیر امورخارجه آمریکا اقدامات پکن در دریای جنوبی چین را محکوم کرد

  • کد خبر : 92744
  • 20 مهر 1403 - 12:12
وزیر امورخارجه آمریکا اقدامات پکن در دریای جنوبی چین را محکوم کرد
«آنتونی‌بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا امروز (جمعه) در جریان نشست سران کشورهای آسیا-اقیانوسیه که در حاشیه اجلاس «اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا» (آ. سه. آن) برگزار شد، اقدامات پکن در دریای جنوبی چین را محکوم کرد.

به گزارش نبض وطن، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: وزیر امورخارجه آمریکا امروز (جمعه) در جریان نشست رهبران کشورهای عضو آ. سه. آن اقدامات «به طور فزاینده خطرناک» پکن در دریای جنوی چین را محکوم کرد.

بنابراین گزارش بیلنکن در «وینتیان» پایتخت لائوس که اجلاس سران آ. سه. آن در آنجا در حال برگزاری است، گفت: ما درمورد اقدامات نامشروع و به طور فزاینده خطرناک چین در دریاهای جنوب و شرق چین همچنان نگران هستیم، امری که به مجروح شدن افراد، خسارت دیدن کشتی‌های متعلق به کشورهای عضو آ. سه. آن منجر شده و در تضاد با تعهدات برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست مدعی شد: آمریکا از آزادی دریانوردی و پرواز بر فراز منطقه هند و اقیانوسیه حمایت می کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد: یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفت که بلینکن اعلام کرد که آمریکا امیدوار است با رهبران کشورهای عضو آ. سه. آن بر حفاظت از ثبات در سراسر تنگه تایوان همکاری کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92744

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.