• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳

تمجید السودانی از درخواست ماکرون برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 92259
  • 16 مهر 1403 - 9:50
تمجید السودانی از درخواست ماکرون برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی
نخست‌وزیر عراق در اظهاراتی از درخواست رئیس‌جمهور فرانسه برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

به گزارش نبض وطن، خبرگزاری رسمی عراق «واع» گزارش داد: «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در پیامی به سران کشورهای دوست و در راس آنها «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه نوشت که درخواست «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، بیانگر موضعی ناشی از درک واقعی وضعیت جدی در منطقه است.

در این پیام آمده است: امروز با توجه به پیامدهای خطرناکی که منطقه شاهد آن است، پیام خود را به همه دوستان در جهان می‌رسانیم و تاکید می‌کنیم درگیری‌هایی که در منطقه در حال وقوع است، اقتصاد جهانی را متزلزل و توسعه را به یک شکست بزرگ تبدیل می‌کند، به ویژه اینکه منطقه ما به منزله ریه‌ای است که جهان با دریافت انرژی به واسطه آن نفس می‌کشد و به همین دلیل باید برای موقعیت مهم منطقه ارزش قائل شویم.

السودانی به کشورهای جهان هشدار داد که همه در آستانه یک لغزش خطرناک ایستاده‌اند؛ به‌طوری‌که می‌تواند منطقه و جهان را به جنگ‌های مداوم بکشاند.

نخست‌وزیر عراق ادامه داد: با گذشت یک سال از وقوع حوادث هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، گسترش آن به لبنان برادر و تهدید کل منطقه، عراق بار دیگر موضع اولیه خود را یادآوری می‌کند که در آن نسبت به عواقب تلاش رژیم غاصب برای گسترش جنگ و درگیری و عواقب اجازه دادن به آن برای تداوم در ارتکاب جنایات، در سایه ناتوانی جامعه بین‌المللی در ایفای نقش خود، هشدار داده بود.

روز شنبه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به رادیو فرانس اینتر گفت توقف ارسال تسلیحات و مهمات به تل‌آویو که از آن برای جنگ در غزه استفاده می‌کند، مسیری به سوی سازش سیاسی و حل این درگیری است. وی با اشاره به عملیات رژیم صهیونیستی در لبنان نیز گفت قربانی شدن مردم لبنان غیر قابل قبول است. رئیس‌جمهور فرانسه همچنین تاکید کرد که لبنان نباید به غزه دیگری تبدیل شود و خواستار توقف سریع اقدامات نظامی شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه برای توقف ارسال تسلیحات به این رژیم را «شرم‌آور» خواند و مدعی شد: اسرائیل حتی بدون کمک غرب هم تمامی مخالفانش را شکست می‌دهد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92259

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.