• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳

اعطاء «نشان فتح» به سردار حاجی زاده توسط رهبر انقلاب

  • کد خبر : 92062
  • 15 مهر 1403 - 13:44
اعطاء «نشان فتح» به سردار حاجی زاده توسط رهبر انقلاب
رهبر انقلاب طی مراسمی به سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «نشان فتح» اعطا کردند.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا طی مراسمی به سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «نشان فتح» اعطا کردند.

اعطای این نشان به دلیل عملیات درخشان «وعده صادق» انجام شد.

نشان فتح، به‌عنوان نماد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان این عملیات‌ها انتخاب شده است.

این نشان، از سه برگ درخت نخل و گنبد مسجد جامع خرمشهر و پرچم جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

نشان فتح، به‌عنوان نماد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان این عملیات‌ها انتخاب شده است و دیگر نشان‌ها نیز به نیروهای مؤثر در خدمات رزمی، فعالیت‌های پشتیبانی، ایثارگران، جانبازان، مبتکران در اختراعات و اکتشافات صنایع نظامی، امدادگران و فعالان هنری اعطا می‌شود. اما نشان «فتح» چیست و تاکنون کدام فرماندهان نیروهای مسلح مفتخر به دریافت این نشان از فرمانده معظم کل قوا شده‌اند. این نشان، از سه برگ درخت نخل و گنبد مسجد جامع خرمشهر و نیز پرچم جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

پس از آغاز زعامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا، ایشان بنا به مناسبت‌های مختلف اقدام به اعطای این نشان به فرماندهان عالی‌رتبه و رزمندگان جان بر کف نیروهای مسلح کرده‌اند که اولین آن، روز پنجم مهرسال ۱۳۶۸ بوده است؛ در آن روز که ششمین روز از هفته دفاع مقدس محسوب می‌شد، ۵۴ نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران که نقش مهمی در عملیات بزرگ و ظفرمندانه بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ ایفا کرده بودند، طی مراسمی به افتخار دریافت نشان فتح از رهبر انقلاب اسلامی نائل شدند.

در مراسم مذکور، «محسن رضایی» و امیر شهید «صیاد شیرازی» فرماندهان قرارگاه مرکزی کربلا در عملیات بیت‌المقدس و همچنین یکی از بستگان بسیجی نام‌آور و پر افتخار شهید «حسین فهمیده» نشان درجه یک فتح را دریافت کردند. همچنین در این مراسم به ۲۱ نفر از فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش و یک نفر از جهادگران نشان درجه ۲ فتح و به ۲۹ نفر دیگر از فرماندهان سپاه و ارتش که در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس شرکت داشته‌اند، نشان درجه ۳ فتح تعلق گرفت که توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به آنان اعطا شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم مذکور خطاب به فرماندهان نیروهای مسلح تاکید کردند: «این نشان، اولاً نشان سپاسگزاری و قدردانی جمهوری اسلامی از شما عزیزانی است که خدمتی بزرگ و ارزنده را در جنگ تحمیلی، از خودتان نشان دادید. ثانیاً، یک یادگار ماندنی است تا در آینده همه بدانند که در یک فصل بسیار خطرناک و دشواری از زندگی و تاریخ جمهوری اسلامی، صاحبان این نشان‌ها، چه فداکاری‌ای نشان دادند و چه عظمت انسانی‌ای از خودشان بروز دادند. این نشان، یک کار سمبلیک است، و الّا قدر کار شما بیش از این‌هاست و امیدواریم که همه ملت و کشور و مسؤولان، قدر شما و مجاهدات‌تان را بدانند و ان‌شاءالله همیشه از شما قدردانی کنند.»

از جمله مشهورترین فرماندهانی که در این مراسم مفتخر به دریافت نشان فتح شدند، می‌توان به سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، امیر خلبان حبیب بقایی، امیر شهید مسعود منفرد نیاکی، علی شمخانی، سید یحیی رحیم صفوی، غلامعلی رشید، شهید غلامحسین افشردی، شهید مهدی باکری، شهید مهدی زین‌الدین، شهید حسین خرازی، شهید حاج‌ابراهیم همت، عزیز جعفری، سپهبد شهید قاسم سلیمانی و سرلشکر شهید احمد کاظمی اشاره کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.