• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳

رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی مجدد کاهش یافت

  • کد خبر : 90784
  • 07 مهر 1403 - 10:38
رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی مجدد کاهش یافت
با افزایش هزینه‌های اقتصادی نزدیک به ۱۲ ماه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و تشدید تنش‌ها با حزب‌الله لبنان، موسسه اعتبارسنجی مودی برای دومین بار در سال جاری میلادی، رتبه اسرائیل را کاهش داد.

به گزارش نبض وطن، تارنمای شبکه اقتصادی بلومبرگ خبر داد که مودی دیروز (۶ مهر) با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که رتبه اسرائیل را با ۲ پله نزول از A۲ به Baa۱ کاهش داده است. این رژیم هم‌اکنون تنها سه پله با کشورهای فاقد ارزش سرمایه گذاری فاصله دارد.

در اطلاعیه‌ ناگهانی این موسسه آمریکایی آمده است: ریسک ژئوپلیتیک به‌ نحو قابل ‌توجهی افزایش یافته و به سطوح بسیار بالایی رسیده که پیامدهای منفی کوتاه مدت و بلند مدتی برای اعتبار اسرائیل به همراه دارد.

به نوشته بلومبرگ، تصمیم مودی پیش از حمله دیروز اسرائیل به مقر حزب الله در جنوب بیروت گرفته شد. تحولات دیروز و تشدید درگیری ها می‌تواند درگیری چند جبهه ‌ای در خاورمیانه را دستکم به ‌طور موقت افزایش دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: این درگیری ها از نظر مالی برای اسرائیل هزینه بر بوده است. هزینه‌های دولت و کسری بودجه رو به افزایش است و حوزه هایی مانند گردشگری، کشاورزی و ساخت ‌و ساز دچار رکود شده‌اند.

مقام های اسرائیلی برآورد کرده اند که هزینه درگیری ها تا پایان سال آینده میلادی حدود ۶۶ میلیارد دلار یا بیش از ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود. این رقم مشروط به محدود ماندن درگیری با حزب الله لبنان و تبدیل نشدن آن به یک جنگ تمام عیار بوده است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در ماه جاری میلادی پیش بینی رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۴ را از ۱.۹ درصد به ۱.۱ درصد کاهش داد. برآورد رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۵ نیز از ۴.۶ درصد به ۴.۴ درصد کاهش یافته است.

مودی پیشتر و در ماه فوریه برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، رتبه اعتباری آن را از A۱ به A۲ کاهش داده بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=90784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.