• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
وزیر امور خارجه مالزی:

سازمان ملل به بحران‌ها در فلسطین و میانمار رسیدگی کند

  • کد خبر : 90761
  • 07 مهر 1403 - 9:51
سازمان ملل به بحران‌ها در فلسطین و میانمار رسیدگی کند
وزیر امور خارجه مالزی در نشستی با دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدام فوری و قاطع این سازمان به منظور رسیدگی به بحران‌ها در فلسطین و میانمار شد.

به گزارش نبض وطن، «داتوک سری محمد حسن»، وزیر امور خارجه مالزی یک نشست ۲ جانبه را با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل برگزار کرده و در جریان این نشست بر نگرانی عمیق مالزی در قبال درگیری‌های جاری و نقض حقوق بشر در هر ۲ منطقه تاکید کرد. وزیر امور خارجه مالزی خواستار تشدید تلاش‌های سازمان ملل برای بازیابی صلح و ثبات شده و رسیدگی به بحران‌های انسانی که بر میلیون‌ها غیرنظامی تاثیر می‌گذارند را ضروری دانست.

داتوک سری محمد حسن بر طبق بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه مالزی منتشر شد، اظهار کرد: «من با طرح نگرانی‌هایمان از سازمان ملل خواستم با دست زدن به اقدامات قاطع باعث تضمین صلح برای مردم فلسطین و میانمار شود.»

به گزارش وبگاه خبری «برناما» وزیر خارجه مالزی در همین نشست همچنین درباره پتانسیل‌های همکاری مالزی و سازمان ملل همچنان که مالزی آماده به دست گرفتن ریاست سازمان «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آ.سه.آن) می‌شود بحث و تبادل نظر کرد.

این دیدار در حاشیه هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل که از ۲۴ تا ۳۰ سپتامبر به طول می‌انجامد برگزار شد.

داتوک سری محمد حسن برای نخستین بار از زمان انتصابش در دسامبر ۲۰۲۳ به عنوان وزیر امور خارجه مالزی به عنوان نماینده این کشور در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند. او قرار است امروز شنبه به ایراد سخنرانی در این اجلاس بپردازد.

حدود سه هفته پیش بود که «انور ابراهیم»  نخست‌وزیر مالزی با اشاره به تناقض آشکار میان رویکرد غرب در جنگ‌های اوکراین و غزه، گفت کشورهای غربی با این رفتار دوگانه اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند.

نخست‌وزیر مالزی گفت، سیاست کشورهای غربی در قبال جنگ غزه در مقایسه با رویکرد آنها به بحران اوکراین، غیراخلاقی و ریاکارانه است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=90761

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.