• امروز : چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳
حماس به دبیرکل سازمان ملل:

الگویی برای پیشبرد صلح جهانی ارائه دهید

  • کد خبر : 90358
  • 04 مهر 1403 - 10:26
الگویی برای پیشبرد صلح جهانی ارائه دهید
جنبش مقاومت اسلامی حماس در نامه‌ای از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست در سایه تداوم اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی که نه تنها خطری برای فلسطینیان به شمار می‌روند، بلکه صلح و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازند، اقدامات عملی و فوری برای متوقف کردن این تجاوزات اتخاذ کند.

به گزارش نبض وطن، جنبش حماس در نامه خود به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار اتخاذ اقدامی فوری برای اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن به منظور توقف فوری جنگ نسل کشی و تجاوزات علیه نوار غزه و نقض آشکار قانون در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در نامه حماس به گوترش آمده است: ما در حالی این نامه را خدمت شما ارسال می‌کنیم که شما هفتاد و نهمین دوره نشست مجمع عمومی سازمان ملل را آغاز کرده‌اید و به همین منظور ما بر آنچه شما قبلا فرموده‌اید، تاکید می کنیم که جنگ در غزه باعث بروز درد و رنج انسانی هولناکی شده است؛ به طوری که زندگی مردم را نابود کرده و باعث از هم پاشیدن خانواده‌ها شده است. علاوه بر این، شمار زیادی از مردم سرپناه خود را از دست داده‌اند و گرسنه و مجروح هستند و وضعیت انسانی نوار غزه به خاطر تجاوز وحشیانه رژیم اشغالگر از حد فاجعه نیز فراتر رفته است.

حماس تاکید کرد: ما از شما می‌خواهیم تلاش‌های خود برای کمک رسانی به ملت مقاوم ما در نوار غزه را از طریق بازگشایی گذرگاه‌ها و توزیع کمک‌های فوری غذایی، دارویی و پوشاک افزایش دهید؛ به ویژه که مجمع عمومی سازمان ملل در هفتاد و نهمین دوره نشست‌های خود این شعار را سر لوحه کار خود قرار داده است که هیچ‌کس نباید تنها بماند و تلاش مشترک برای ارتقای صلح و توسعه پایدار و کرامت انسانی برای نسل‌های فعلی و آتی اقدامی ضروری است.

در ادامه این نامه آمده است: ملت فلسطین را تنها نگذارید و هر اقدامی که لازم است برای برقراری صلح و امنیت در سراسر فلسطین و منطقه انجام دهید و اقدامات لازم برای دفاع از حقوق ملت فلسطین بر اساس مبانی و ارزش‌های مورد تاکید منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های قبلی سازمان ملل را اتخاذ کنید تا الگویی برای پیشبرد صلح جهانی ارائه دهید.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: از همان لحظه نخست آغاز جنگ، جنبش حماس اهتمام زیادی به توقف این جنگ و حمایت از ملت فلسطین در برابر نسل کشی رژیم صهیونیستی داشت و به شکل گسترده و سازنده‌ای با طرف‌های میانجی همکاری کرده و در چندین دور از گفت‌وگوها مشارکت کرده است، اما همواره با مانع‌تراشی دشمن به رهبری نتانیاهو و کابینه فاشیست وی مواجه شده است.

حماس در ادامه ضمن تاکید دوباره بر شروط خود، اضافه کرد: ما رژیم اشغالگر و حامیان آن را مسؤول کامل شکست مذاکرات آتش‌بس می‌دانیم و بر موضع خود مبنی بر عدم حضور در دورهای جدید مذاکرات تاکید می‌کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=90358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.