• امروز : یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳

نگرانی کره جنوبی از وضعیت آسیای غربی پس از اقدام تجاوزکارانه اسرائیل

  • کد خبر : 95848
  • 06 آبان 1403 - 13:57
نگرانی کره جنوبی از وضعیت آسیای غربی پس از اقدام تجاوزکارانه اسرائیل
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، امروز (یکشنبه) جلسه ویژه‌ای را برای بررسی تأثیر اقت

به گزارش نبض وطن به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دفتر یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به نظر می رسد تأثیر خطرات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بر اقتصاد کره جنوبی محدود است اما سئول به نظارت بر وضعیت امنیتی منطقه ادامه داده و بسته به چگونگی تنش ها در خاورمیانه، به سرعت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در روزهای پایان هفته صورت گرفته، آمده است: هنوز این مسئله بر بازارهای مالی کره جنوبی تأثیری نداشته است اما ما به دقت تأثیر این اقدام را بر بازارهای مالی و قیمت نفت رصد و فعالانه اقدام خواهیم کرد.

بر اساس این بیانیه، در حال حاضر کره جنوبی از ایران واردات نفت خام ندارد اما اگر قیمت نفت دچار نوسانات شدید شود، سئول می تواند کاهش مالیات بر سوخت را با هدف کنترل قیمت در نظر بگیرد.

در همین حال، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز «نگرانی عمیق» خود را نسبت به اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه ایران ابراز کرد و از همه طرف‌ها خواست به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای این وضعیت باشند.

لی جائه وونگ، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت: «دولت ما نگرانی عمیق خود را نسبت به مجموعه اقدامات تنش‌زا از جمله حمله اسرائیل به ایران ابراز می‌کند».

لی از همه طرف ها خواست تا از «چرخه حمله و پاسخ تلافی‌جویانه» جدا شوند و دیپلماسی را تنها راه حل برای مشکلات در غرب آسیا دانست.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=95848

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.