• امروز : یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳

مدیر سازمان جهانی بهداشت نسبت به وضعیت فاجعه‌بار شمال نوار غزه هشدار داد

  • کد خبر : 95748
  • 06 آبان 1403 - 10:27
مدیر سازمان جهانی بهداشت نسبت به وضعیت فاجعه‌بار شمال نوار غزه هشدار داد
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که وضعیت شمال نوار غزه فاجعه بار است.

به گزارش نبض وطن، «تدروس ادهانوم گیبریسوس» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: حملات گسترده اسرائیل مراکز پزشکی را هدف قرار می‌دهد. در حال حاضر دسترسی به مراکز پزشکی بسیار محدود است. کمبود تجهیزات پزشکی حیاتی منجر به محروم شدن ساکنان از خدمات پزشکی برای نجات جان آنها می‌شود.

وی گفت وزارت بهداشت غزه به آنها ابلاغ کرده است که پایان محاصره بیمارستان کمال عدوان توسط رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی داشت و بعد از بازداشت ۴۴ تن از کارمندان و کارکنان این بیمارستان به جز کارمندان زن و مدیر بیمارستان و یک پزشک برای خدمات رسانی به ۲۰۰ بیمار که نیاز به معالجه پزشکی فوری دارند کسی نمانده است.

طبق گزارش الجزیره، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد سیستم پزشکی در نوار غزه از بیش از یک سال پیش در معرض حملات ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و گزارش‌ها درباره وضعیت بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و خسارت‌ها و آسیب‌هایی که به آنها وارد شده است، یک امر فاجعه بار است.

وی افزود: تنها راه برای تضمین امنیت بقیه تاسیسات پزشکی در نوار غزه توقف فوری و بدون شرط جنگ است.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی برای بیست و دومین روز متوالی به حملات گسترده خود به اردوگاه جبالیا و مناطق اطراف آن در شمال نوار غزه ادامه داده و اقدام به تخریب گسترده منازل و تاسیسات این اردوگاه می‌کنند.

منابع محلی شنبه اعلام کردند نیروهای رژیم صهیونیستی عملیات تخریب ساختمان‌های مسکونی در اطراف گورستان الفالوجا را افزایش داده‌اند و همچنان به محاصره اردوگاه و مناطق اطراف آن ادامه داده و مرتکب کشتارهای هولناک علیه غیرنظامیان می‌شوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=95748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.