• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳

تعداد حمایت‌های بنیاد ملی علم ایران از طرح‌های تحقیقاتی افزایش یافت

  • کد خبر : 95532
  • 05 آبان 1403 - 11:44
تعداد حمایت‌های بنیاد ملی علم ایران از طرح‌های تحقیقاتی افزایش یافت
بر اساس جدیدترین مصوبه شورای علمی بنیاد ملی علم ایران، هر پژوهشگر عضو هیات‌علمی می‌تواند به صورت هم‌زمان دو طرح پژوهشی فعال داشته باشد که شامل دو طرح پژوهشی معمولی یا دو طرح ویژه یا یک طرح معمولی و یک طرح ویژه می‌شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از بنیاد ملی علم ایران (INSF)، بنیاد ملی علم ایران در راستای اهداف خود و به‌منظور تسهیل و افزایش حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، افزایش تعداد طرح‌های پژوهشی را برای هر پژوهشگر عضو هیات‌ علمی در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس جدیدترین مصوبه شورای علمی بنیاد ملی علم ایران، هر پژوهشگر عضو هیات‌ علمی می‌تواند به صورت هم‌زمان دو طرح پژوهشی فعال داشته باشد که شامل دو طرح پژوهشی معمولی یا دو طرح ویژه یا یک طرح معمولی و یک طرح ویژه می‌شود.

طرح پژوهشی معمولی شامل طرح پژوهشی مستقل و مأموریت‌گرا بوده و طرح پژوهشی ویژه نیز شامل کرسی، خوشه پژوهشی، مرز دانش جهانی، گرنت، بین‌الملل و طرح‌های فراخوانی است.

بر این اساس، مقرر شد برای حمایت از طرح دوم هر پژوهشگر عضو هیات‌ علمی، کارگروه، سوابق طرح اول را مدنظر قرار دهد.

اعضای هیات‌ علمی علاوه بر طرح‌های ذکر شده، می‌توانند به‌عنوان استاد راهنمای رساله دکتری، استاد راهنمای کارشناسی ارشد در قالب مأموریت‌گرا و مسئول طرح پسادکتری فعالیت داشته باشند.

بر اساس این مصوبه، پژوهشگران با مرتبه استاد تمام می‌توانند مسئولیت دو رساله دکتری، دو پسادکتری و یک پایان‌نامه کارشناسی ارشد به صورت تفاهم‌نامه‌ای را داشته باشند.

همچنین اعضای هیات‌ علمی با مرتبه دانشیاری می‌توانند دو رساله دکتری، یک پسادکتری و یک پایان‌نامه کارشناسی ارشد در قالب تفاهم‌نامه‌ای را به بنیاد ملی علم ایران برای حمایت از این طرح‌های تحقیقاتی معرفی کند.

اعضای هیات‌ علمی با مرتبه استادیار نیز می‌توانند مسئول یک رساله دکتری و یک پایان‌نامه کارشناسی ارشد تفاهم‌نامه‌ای برای دریافت حمایت از بنیاد ملی علم ایران باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=95532

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.