• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر مطرح کرد؛

نگاه ویژه مدیریت شهری زرین شهر به حوزهٔ دیپلماسی فرهنگی

  • کد خبر : 95497
  • 05 آبان 1403 - 10:28
نگاه ویژه مدیریت شهری زرین شهر به حوزهٔ دیپلماسی فرهنگی
شهردار زرین شهر گفت: وجود شهری با نام زیبای «ریز» در پهنه ایران عزیز که هم نام با نام قدیم زرین شهر است باعث شد در مسیری حرکت شود که بتواینم دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و تجربیات موفق را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو یا خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره‌ها، بزرگداشت‌ها، معرفی مشاهیر و چهره‌های ماندگار و… علاوه بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی سبب ایجاد مراودات فرهنگی و گسترش توسعه دیپلماسی شهری شده و پرداختن به اشتراکات فرهنگی نیز موجب نزدیک شدن شهرهای ایران به یکدیگر می‌شود.

وی افزود: خطه طلایی ایران به لحاظ آثار تاریخی، طبیعی، کشاورزی، تنوع آب و هوایی، فرهنگ، صنایع دستی و خوراک بسیار غنی بوده و برهمین اساس مدیریت شهری زرین شهر با اتخاذ رویکردهای جدی در حوزهٔ دیپلماسی فرهنگی به دنبال معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های زرین شهر بوده است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مصادیق تقویت دیپلماسی فرهنگی، گسترش صنعت گردشگری بوده و برای تحقق این مهم تمرکزمان را بر تقویت زیرساخت‌ها و پرداختن به شباهت‌ها و تفاوت‌های بین شهرهای ایران هستیم.

وی ادامه داد: وجود شهری با نام زیبای «ریز» در پهنه ایران عزیز که هم نام با نام قدیم زرین شهر است باعث شد در مسیری حرکت شود که بتواینم دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و تجربیات موفق را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: مدیریت شهری زرین شهر و ریز تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند تا زمینه همکاری و مشارکت بیشتر این دو شهر با یکدیگر فراهم شود.

وی عنوان کرد: همکاری مشترک در طراحی و اجرای برنامه های فرهنگی هنری (مناسبتی و غیر مناسبتی)، تهیه، تولید و توزیع محصولات فرهنگی و هنری مشترک، تهیه، تولید و نشر مکتوبات فرهنگی هنری، فراهم سازی امکان استفاده از اماکن و فضاهای فرهنگی هنری در اختیار، فراهم سازی امکان بهره مندی از امکانات تفریحی و ورزشی در اختیار، فراهم سازی امکان استفاده از تجهیزات و امکانات سخت افزاری در اختیار از جمله مباحثی است که در این تفاهمنامه به آن توجه شده است.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: قطعا باورپذیری پتانسیل‌ شهرداری می‌تواند نقش موثری در پیشبرد اهداف تعرف شده در زمینه‌های مختلف داشته باشد و مطمئنا این مسیر در دوره ششم ادامه خواهد داشت تا شاهدرونق گردشگری شهری، تقویت دیپلماسی فرهنگی و در نهایت توسعه پایدار شهری باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=95497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.