• امروز : یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳
سخنگوی وزات خارجه روسیه؛

غرب به فریبکاری ادامه می‌دهد

  • کد خبر : 95415
  • 05 آبان 1403 - 0:57
غرب به فریبکاری ادامه می‌دهد
سخنگوی وزات خارجه روسیه گفت که غربی‌ها به فریبکاری ادامه می‌دهد و گفت‌وگو درباره حل مناقشه اوکراین زمانی امکان‌پذیر می‌شود که غرب انتقال تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند.

به گزارش نبض وطن به نقل از تاس، زاخارووا جمعه اظهار کرد: از نظر من، تنها یک نشانه درباره جدیت غرب وجود دارد و آن اینکه عرضه تسلیحات و کمک‌های آنها به نیروهای اوکراینی متوقف شود.

وی که با شبکه تلویزیونی «تزارگراد» گفت‌وگو می‌کرد، افزود که اگر کسی درباره «نشانه‌های عادی شدن» عملکرد غرب صحبت کند اما انتقال تسلیحات به اوکراین ادامه پیدا کند، نباید این اظهارات را باور کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: تا زمانی که انتقال تسلیحات ادامه دارد، من هیچ موضوعی برای گفت‌وگو با غرب نمی‌بینم. آنها مثل همیشه به فریبکاری ادامه می‌دهند.

زاخارووا گفت که غرب باید «نگاه خود را از تشدید تنش به سوی حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک» بحران اوکراین برگرداند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه خرداد شرایط کشورش برای صلح با اوکراین را اعلام کرد و گفت: برخلاف ادعای غربی‌ها روسیه این جنگ را به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی ویژه آغاز نکرده، بلکه این رژیم کی‌یف است که خصومت‌ها را آغاز کرده و ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را درباره پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیروهای خود را از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی آن است، خارج کند، مسکو آتش را متوقف کرده و وارد مذاکرات صلح خواهد شد.

پوتین گفت که روسیه آماده است از خاک اوکراین عقب نشینی کند تا زمینه اجرای صلح فراهم شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=95415

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.