• امروز : شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳

سخنگوی کاخ سفید: تاکنون بیش از سه هزار سرباز کره شمالی به روسیه اعزام شده‌اند

  • کد خبر : 95404
  • 04 آبان 1403 - 23:11
سخنگوی کاخ سفید: تاکنون بیش از سه هزار سرباز کره شمالی به روسیه اعزام شده‌اند
سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: تاکنون بیش از سه هزار سرباز از کره شمالی برای تجهیز و آموزش به مسکو اعزام شده اند و «احتمالا» برخی از این نیروها در منطقه کورسک روسیه مستقر خواهند شد.

به گزارش نبض وطن، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که گزارش‌های مربوط به حضور نیروهای کره شمالی در روسیه را از نزدیک زیر نظر دارد و «احتمالاً» برخی از این نیروها در منطقه کورسک که در ماه اوت توسط اوکراین مورد تهاجم قرار گرفت، مستقر خواهند شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: «ما معتقدیم که به احتمال زیاد، حداقل برخی از این نیروهای کره شمالی می توانند در منطقه کورسک مستقر شوند.»

او وضعیت را “در حال تحول” توصیف و تاکید کرد که کاخ سفید به‌روزرسانی‌هایی را با دستیابی به اطلاعات بیشتر ارائه خواهد کرد.

کربی افزود که هنوز مشخص نیست این نیروها در چه ظرفیتی و برای چه هدفی در منطقه مستقر خواهند شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما این موضوع را بسیار از نزدیک رصد می کنیم و به رایزنی با جامعه اطلاعاتی ادامه می دهیم.

او ادامه داد: تاکنون بیش از ۳ هزار سرباز از کره شمالی برای تجهیز و آموزش به روسیه اعزام شده اند.

کربی گفت: «در مورد اینکه آنها قرار است به کجا بروند و اگر قرار است مستقر شوند چه کاری باید انجام دهند، من ارزیابی های اطلاعاتی قاطعی ندارم که بتوانم امروز در مورد آن صحبت کنم.»

کره ‌شمالی در واکنش به گزارش‌های مربوط به اعزام نیروهای خود به روسیه تصریح کرد که هرگونه اسقرار نیروهای ما در روسیه در چارچوب قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=95404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.