• امروز : جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳

دیدار بلینکن با وزرای خارجه اردن و امارات در لندن

  • کد خبر : 95268
  • 04 آبان 1403 - 7:24
دیدار بلینکن با وزرای خارجه اردن و امارات در لندن
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده امروز جمعه به لندن سفر خواهد کرد و در آنجا با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و همچنین نجیب میقاتی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش نبض وطن به نقل از سی ان ان، در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که دیدار بلینکن با وزرای خارجه اردن و امارات متحده، بر گفت وگو در خصوص تلاش در جهت استقرار ثبات و امنیت و برنامه‌های بازسازی نوار غزه بعد از پایان درگیری‌ها در این منطقه تمرکز خواهد داشت.

به نوشته سی ان ان، همچنین انتظار می‌رود که دیدار بلینکن با میقاتی هم بر عملیات نظامی جاری رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله متمرکز شود که تعداد زیادی غیرنظامی در مناطق مختلف این کشور از جمله بیروت جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با طرح این ادعا که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله نباید به یک نبرد طولانی‌مدت در لبنان تبدیل شود، خواستار آن شده بود که تل آویو اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به جان غیرنظامیان، پرسنل ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) انجام دهد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=95268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.