• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳

سرشماری عمومی کشاورزی معیار تصمیم گیری و برنامه ریزی صحیح در آینده است

  • کد خبر : 94908
  • 02 آبان 1403 - 11:16
سرشماری عمومی کشاورزی معیار تصمیم گیری و برنامه ریزی صحیح در آینده است
فرماندار شهرستان لنجان گفت: سرشماری عمومی کشاورزی معیار تصمیم گیری و برنامه ریزی صحیح در آینده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، علیرضا حسینی در شورای اداری شهرستان لنجان اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی به معنی شمارش همه واحدهای کشاورزی و ثبت خصوصیات هر یک به طور جداگانه بوده، همچنین این سرشماری تمام واحدهای کشاورزی نقاط روستایی و شهری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: در اجرای ماده ۴ قانون مرکز آمار ایران و با استناد به مصوبه ۶۲ جلسه شورای عالی آمار، شورای راهبری سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳، سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز آمار ایران و پژوهشکده تابعه مکلف هستند سرشماری عمومی کشاورزی را در آبان ماه سال ۱۴۰۳ به مرحله اجرا درآورند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه سرشماری معیار تصمیم گیری و برنامه ریزی صحیح در آینده است، تصریح کرد: سرشماری کشاورزی، گردآوری اطلاعات فعالیت‌های مختلف کشاورزی شامل «پرورش محصولات سالانه نظیر گندم، جو، شلتوک و ذرت»، «پرورش محصولات دائمی نظیر پرتقال، سیب، خرما و انگور»، «پرورش گاو و گوساله، گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاومیش و بچه گاومیش و شتر و بچه شتر»، «کشت محصولات گلخانه‌ای»، «پرورش آبزیان خوراکی شامل ماهیان گرمایی و سردابی و میگو»، «پرورش طیور»، «پرورش کرم ابریشم» و «پرورش زنبور عسل» از بهره برداران کشاورزی است.

وی با اشاره به آغاز سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان لنجان عنوان کرد: پرداخت تسهیلات ادوات تجهیزات و نهاده‌های کشاورزی بر مبنای سرشماری، دریافت اطلاعات صحیح و بروز انجام می‌شود.
حسینی با بیان اینکه بیش از پنج هزار خانوار در شهرستان لنجان مشغول به کشت و کار هستند، عنوان کرد: حمایت از تولید به ویژه تولیدات کشاورزی و دامداری در شهرستان زمینه اشتغال پایدار برای جوانان و امنیت غذایی را فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=94908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.