• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
فریادهای سناتور استرالیایی بر سر پادشاه انگلیس:

اینجا سرزمین شما نیست

  • کد خبر : 94674
  • 30 مهر 1403 - 12:55
اینجا سرزمین شما نیست
یک سناتور استرالیایی پس از حضور چارلز سوم پادشاه انگلیس در صحن پارلمان استرالیا، خطاب به وی در حضور جمع فریادهای اعتراض‌آمیزی سر داد و گفت که استرالیا متعلق به انگلیس نیست.

به گزارش نبض، لیدیا تورپ سناتور مستقل استرالیایی امروز دوشنبه پس از پایان سخنرانی چارلز سوم در پارلمان استرالیا وارد راهروی تالار شد و فریادهای اعتراض آمیزی را بر سر پادشاه انگلیس سر داد.

در ویدئویی که روزنامه گاردین منتشر کرده است، این سناتور بومی استرالیا اعتراض‌های خود را با این جملات آغاز کرد: شما پادشاه ما نیستید. شما فرمانروا نیستید. شما مرتکب نسل کشی علیه مردم ما شدید.

درحالیکه ماموران امنیتی پس از شروع فریادهای تورپ به او نزدیک شده بودند تا مانع نزدیک شدنش به چارلز سوم شوند، این سناتور ادامه داد: سرزمین ما را پس بدهید. آنچه از ما دزدیدید را به ما برگردانید.

وی با اشاره به نسل کشی بومیان استرالیا توسط مستعمره نشین‌های انگلیسی، افزود: استخوان‌ها، جمجمه‌ها، بچه‌ها و مردم ما. شما سرزمین ما را نابود کردید. شما آدم کش هستید. اینجا سرزمین شما نیست.

از آنجاییکه نیروهای امنیتی تورپ را به بیرون از پارلمان مشایعت می‌کردند، او همچنان فریاد می‌زد که «لعنت به مستعمره» و اینکه چارلز پادشاه استرالیا نیست.

به نوشته روزنامه گاردین، کمتر از یک دقیقه بعد از این اتفاق، چارلز سوم و همسرش کامیلا صحن پارلمان استرالیا را ترک کردند.

مردم بومی استرالیا که آسیب‌های بسیاری را از اقدام‌های استعماری پادشاهی انگلیس متحمل شدند، می‌گویند که می‌خواهند یک کشور آزاد باشند و وابستگی آنها به انگلیس پایان یابد.

یک همه پرسی در مورد تبدیل شدن استرالیا به جمهوری در سال ۱۹۹۹ در این کشور برگزار شد که در آن مردم رای به حفظ سلطنت مشروطه دادند. در واقع این همه‌پرسی با ۵۴.۸۷ درصد رای «نه» ناکام ماند.

این درحالی است که شمار زیادی از جمعیت استرالیا را مهاجران تشکیل می‌دهند و مردم بومی در این کشور کمتر از پنج درصد جمعیت را دارند.

مرگ ملکه انگلیس بحث خروج از نظام سلطنتی را نه تنها در استرالیا بلکه در سایر کشورهای تحت سلطه بریتانیا از جمله کانادا مطرح کرده است. این کشور یکی از قلمروهای مهم بریتانیا در چارچوب اتحادیه کشورهای مشترک المنافع محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=94674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.