• امروز : یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳

طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها برایس بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد

  • کد خبر : 94433
  • 29 مهر 1403 - 9:43
طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها برایس بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد
با رای مجلس شورای اسلامی، طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع داده شد.

به گزارش نبض وطن، علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان ادامه بررسی جزییات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در تذکری اظهار کرد: طبق ماده ۹۷ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مهلت بررسی طرح‌ها و لوایح ۶ جلسه است و اگر بیش از ۶ جلسه طول کشید باید مجلس هر روز تا زمان اتمام آن طرح یا لایحه جلسه تشکیل دهد.

وی ادامه داد: در این شرایط یا باید رئیس مجلس شورای اسلامی از اختیارات خود استفاده کرده و طرح را به کمیسیون ارجاع دهد یا این‌که جلسات هر روز با اتمام بررسی برگزار شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن این تذکر گفت: با توجه به تعدد پیشنهادات در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها و طبق ماده ۱۵۲ آیین نامه می‌توان این طرح را به کمیسیون ارجاع داد منتها ارجاع به کمیسیون را به رای مجلس شورای اسلامی می‌گذارم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها به کمیسیون شوراها موافقت کردند که بعد از آن رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که کمیسیون شوراها مکلف است ظرف یک هفته پیشنهادات را بررسی کرده و گزارش آن را به صحن علنی ارجاع دهد تا یکشنبه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=94433

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.