• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳

بیش از ۴۲۰ قلاده سگ در لنجان واکسیناسیون شدند

  • کد خبر : 94374
  • 28 مهر 1403 - 18:33
بیش از ۴۲۰ قلاده سگ در لنجان واکسیناسیون شدند
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان از واکسیناسیون بیش از 420 قلاده سگ در این شهرستان خبر داد.

به گزارش نبض وطن، محمد سلیمانی پور اظهار کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از بروز بیماری هاری، شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ ضمن برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی جهت آشنایی با بیماری هاری بیش از ۴۲۰ قلاده سگ در شهرستان را علیه این بیماری واکسینه کرد.

وی افزود: سال گذشته با راه اندازی کیلینیک سیار ویژه کنترل و پیشگیری از بیماری هاری اقدامات ویژه ای در رابطه با معاینه و واکسیناسیون سگ و گربه های خانگی در شهرستان لنجان انجام گرفت که با استقبال شهروندان همراه بود و با هماهنگی های انجام شده اجرای این طرح برای سال جاری نیز در نظر گرفته شده است .

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان تصریح کرد: با تلاش اکیپ واحد بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی این شبکه و همچنین همکاری خوب مراکز بخش خصوصی دامپزشکی در شش ماهه اول سال جاری با پوشش بالای واکسیناسیون سگ های گله و نگهبان به عملکرد مناسبی در جهت کنترل بیماری هاری دست پیدا کردیم که این امر تا پایان سال ادامه خواهد داشت .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سگ‌ها، حیوانات واسط بین حیات وحش و اهلی و پرورشی و جامعه انسانی هستند، واکسیناسیون سگ ها و ایمن‌سازی این حیوانات می‌تواند موجب کنترل و پیشگیری از شیوع  این بیماری شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=94374

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.