• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳

همکاری فرانسه و بلژیک در تحقیقات علیه تلگرام

  • کد خبر : 94338
  • 28 مهر 1403 - 13:46
همکاری فرانسه و بلژیک در تحقیقات علیه تلگرام
دفتر دادستانی پاریس از همکاری بازرسان فرانسوی و بلژیکی برای پیگیری اقدام علیه تلگرام و پاول دوروف، مدیرعامل این شرکت پیام‌رسان، خبر داد.

به گزارش نبض وطن، پولیتیکو در گزارشی نوشت: دادستان فرانسوی، در حال حاضر سرگرم بررسی اتهامات علیه این غول فناوری روس‌تبار است که شامل همدستی در مدیریت یک پلتفرم آنلاین به منظور فراهم کردن معامله غیرقانونی در گروه جرایم سازمان یافته و امتناع از همکاری با مقامات اجرای قانون است.

تیم‌های تحقیقاتی مشترک در چارچوب «آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در زمینه عدالت کیفری» (یوروجاست)، وجود دارند تا به دولت‌های اروپایی اجازه دهند اطلاعات و شواهد را مستقیما مبادله کنند، به شکل لحظه‌ای همکاری کنند و عملیات مشترک انجام دهند.

دوروف در ۲۴ اوت (سوم شهریور)، پس از فرود هواپیمایش در حومه پاریس دستگیر شد و موجی از شوک را در سراسر جهان برانگیخت.  دستگیری موسس تلگرام، در پی تحقیقات چند ماهه در مورد عدم تمایل تلگرام به همکاری با مقامات در مورد مسائلی از جمله کودک آزاری صورت گرفت.

این پلتفرم پیام‌رسان که به دلیل تعهد قوی خود به حفظ حریم خصوصی شناخته شده است، به مکانی برای خلافکاران، مخالفان سیاسی و ژنرال‌های نظامی تبدیل شده است.

طبق یک سند اداری فرانسوی که برای اولین بار توسط پولیتیکو مشاهده شد، بازرسان فرانسوی با همتایان اروپایی خود تماس گرفتند و آنها هم عدم تمایل تلگرام به همکاری را تایید کردند.

دفتر دادستانی پاریس در بیانیه‌ای در تاریخ ۲۸ اوت و همزمان با اعلام اتهامات علیه دوروف، تایید کرد  وقتی مشورت کردیم، سایر دستگاه‌های تحقیقاتی فرانسه و همچنین شرکای فرانسه در «یوروجاست» به خصوص بلژیک، مشاهدات مشابهی را در مورد رفتار تلگرام، در میان گذاشتند.

دادستان فرانسه روز جمعه اعلام کرد دادستان فدرال بلژیک نیز تحقیقاتی را در خصوص عدم پاسخگویی تلگرام به درخواست‌های قانونی، آغاز کرده است.

دوروف یک ماه پس از دستگیری، اعلام کرد تلگرام، سیاست حریم خصوصی خود را به‌روزرسانی کرده تا منعکس کننده احتمال افشای آدرس آی پی و شماره تلفن خلافکاران مظنون، در صورت دریافت درخواست از مقامات قضایی مربوطه باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=94338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.