• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳

سازمان ملل: قوانین بین المللی اسرائیل را ملزم به پایان اشغالگری می‌کند

  • کد خبر : 94135
  • 28 مهر 1403 - 8:17
سازمان ملل: قوانین بین المللی اسرائیل را ملزم به پایان اشغالگری می‌کند
سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که با توجه به گزارش قضایی که هیات حقوق بشر این نهاد بین المللی منتشر کرد، تمام کشورها و سازمان‌های بین المللی بر اساس قوانین بین المللی وظیفه دارند به حضور غیرقانونی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهند.

به گزارش نبض وطن، به گفته کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل متحد در مورد اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی، این گزارش وظایف اسرائیل، کشورهای ثالث و سازمان ملل را برای پایان دادن به اشغال غیرقانونی شرح می‌دهد.

ناوی پیلای رئیس کمیسیون شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت: «اقدامات نادرست بین‌المللی اسرائیل، مسئولیت نه تنها برای اسرائیل بلکه برای همه کشورها به همراه دارد و همه کشورها موظف هستند ادعاهای ارضی یا حاکمیتی اسرائیل بر اراضی اشغالی را به رسمیت نشناسند.»

پیلای در توضیح گزارش این کمیسیون گفت که کشورها باید تفاوت معاملات خود در مورد اسرائیل و اراضی اشغالی فلسطین را نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد که یک کشور نباید اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد یا نمایندگان دیپلماتیک خود را در اسرائیل در اورشلیم قرار دهد.

رئیس کمیسیون شورای حقوق بشر سازمان ملل افزود: علاوه بر این، کشورها نباید کمک یا حمایت مالی، نظامی و سیاسی ارائه دهند که به ادامه اشغال غیرقانونی کمک کند.

پیلای با درخواست از همه کشورها برای اجرای کامل قطعنامه مجمع عمومی که در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۳ شهریور) تصویب شد؛ گفت: «همه کشورها موظف هستند که برای پایان دادن به اشغال غیرقانونی و تلاش برای تحقق کامل حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین، همکاری کنند.»

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=94135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.