• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳

طرح اتهام وزارت دادگستری آمریکا علیه یک جاسوس هندی

  • کد خبر : 93975
  • 27 مهر 1403 - 10:53
طرح اتهام وزارت دادگستری آمریکا علیه یک جاسوس هندی
وزارت دادگستری آمریکا یک افسر سرویس جاسوسی هند را به برنامه ریزی برای ترور یک رهبر سیک جدایی طلب ساکن نیویورک متهم کرد.

به گزارش نبض وطن به نقل از نشریه نیوزویک و براساس اعلام این وزارتخانه، ویکاش یادِو ۳۹ ساله، افسر سرویس جاسوسی «شاخه تحقیقات و تحلیل» سازمان اطلاعات هند بوده و اکنون با طرح قتل برنامه‌ریزی شده و اتهام پولشویی روبرو است ‌که دادستان‌های آمریکا سال گذشته از ان پرده برداشتند.

نیوزویک با اعلام این خبر در عین حال خاطرنشان کرده است که این جاسوس هندی همچنان آزاد است.

کریستوفر ری مدیر اداره تحقیقات فدرال (FBI) در بیانیه‌ای در این زمینه گفت: «اف‌بی‌آی اعمال خشونت‌آمیز یا سایر تلاش‌ها برای انتقام از کسانی که در آمریکا براساس حقوق قانونی خود زندگی می‌کنند را تحمل نخواهد کرد».

گفته می‌شود هدف این ترور، گورپاتوانت سینگ پانون یک شهروند آمریکایی و رهبر جدایی طلب سیک از منتقدان سرسخت دولت هند بوده است.

مطابق اعلام وزارت دادگستری، توطئه ترور پانون قرار بود مورخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ اجرایی شود؛ یعنی دو روز پس از آنکه افراد مسلح نقابدار به هاردیپ سینگ نایجر فعال سیک در استان بریتیش کلمبیا کانادا تیراندازی کردند و وی را کشتند.

در پی تحقیقات در مورد مرگ نایجر سه تبعه هندی دستگیر و متهم شدند. دولت کانادا هند را مسئول این قتل می داند، اما مقامات هندی این اتهامات را رد کرده اند.

نیوزویک یادآور شده است که ترور این تبعه کانادایی هندی تبار، تنش‌ها میان کانادا و هند را به ویژه در هفته جاری و فراخواندن سفرای دو طرف تشدید کرده است.

وزارت خارجه هند در بیانیه ای در همین زمینه اعلام کرد که این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت کانادا آنها را هدف تحقیقات قرار داده اند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=93975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.