• امروز : پنج شنبه - ۲۶ مهر - ۱۴۰۳
معاون رئیس‌جمهور آمریکا؛

به امنیت اسرائیل، متعهدم

  • کد خبر : 93791
  • 26 مهر 1403 - 11:57
به امنیت اسرائیل، متعهدم
معاون رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش با تداوم حمایت‌هایش موجب شده تا رژیم صهیونیستی بدون مجازات به قساوت‌هایش در منطقه ادامه دهد، گفت تل‌آویو باید «منابع دفع حمله از جمله از سوی ایران و حامیانش در منطقه را داشته باشد.»

به گزارش نبض وطن، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده «باید همیشه در حوزه دفاعی به اسرائیل کمک کند و همه منابع لازم را برای این امر فراهم کند.»

هریس در شرایطی این اظهارات را مطرح می‌کند که چیزی تا انتخابات آمریکا باقی نمانده است و او از ترس ریزش رای‌ شهروندان، تلاشی هم برای مهار رژیم صهیونیستی در منطقه انجام نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی در سایه حمایت غربی‌ها، هر روز دست به جنایات تازه‌ای می‌زند.

از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد. در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است.

با این حال هریس به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: «آمریکا باید همیشه از اسرائیل محافظت کند و از آن برای دفاع از خود حمایت کند و همچنین حمایت آمریکا را فراهم کند تا اسرائیل منابع لازم برای دفع حمله از جمله از سوی ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه را داشته باشد.»

هریس گفت: «من به این امر متعهد هستم.»

این در حالیست که پیشتر روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از مقامات گزارش داد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و هریس امیدوار بودند که خشونت در غرب آسیا در طول مدت باقیمانده به رقابت‌های ریاست جمهوری کاهش یابد. به گفته مقامات آمریکایی، حملات رژیم صهیونیستی امید به کاهش خشونت در خاورمیانه را غیرممکن کرد. به گفته آنها، مقامات دولت بایدن هنوز تمایلی به انجام نبرد عمومی برای مهار نتانیاهو ندارند.

رژیم صهیونیستی در ۲۳ سپتامبر عملیاتی را علیه مقاومت حزب‌الله لبنان آغاز کرد و طی آن حملات گسترده‌ای را به زیرساخت‌های شهری انجام داد و جنایات آن همچنان ادامه دارد. این جنایات بیش از ۲۰۰۰ شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است و تعداد شهدای غزه هم از ۴۲ هزار تن فراتر رفته است.

همچنین در یکی از حملات تل‌آویو در ۲۷ سپتامبر، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در بیروت به شهادت رسید. مقاومت لبنان هم که در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در غزه به میدان آمده، تاکید دارد که به عملیات‌هایش ادامه می‌دهد و شمال اراضی اشغالی را به شهر ارواح تبدیل کرده و گفته است که حیفا را هم به همین شکل در خواهد آورد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز همچنین از هوش و ذکاوت ذهنی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دفاع کرد. او همچنین مدعی شد که ریاست‌جمهوری او، ادامه ریاست جو بایدن نخواهد بود.

او گفت که تجربیات زندگی و تجربیات حرفه‌ای خود را «مانند هر رئیس‌جمهوری جدیدی که روی کار می‌آید» به ارمغان خواهد آورد. او افزود: «من نماینده نسل جدیدی از رهبری هستم.» هریس همچنین گفت اگر در ماه نوامبر انتخاب شود، یک جمهوری‌خواه را در کابینه خود منصوب خواهد کرد.

این در حالیست که هریس با انتقاد رقیبش «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان مواجه شده است که می‌گوید او هیچ تفاوتی با بایدن ندارد. او همچنین هریس را به افزایش تورم و ناامنی مرزی به دلیل ورود مهاجرانی که از مرزهای جنوبی ایالات متحده با مکزیک می‌گذرند، متهم کرده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=93791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.