• امروز : پنج شنبه - ۲۶ مهر - ۱۴۰۳

آستین و گالانت تلفنی گفت وگو کردند

  • کد خبر : 93719
  • 26 مهر 1403 - 5:05
آستین و گالانت تلفنی گفت وگو کردند
پت رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک تماس تلفنی درباره عملیات این رژیم در لبنان و مسائل گسترده‌تر امنیتی منطقه‌ای با یکدیگر گفت وگو و تبادل نظر کرده‌اند.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه خبری وزارت دفاع آمریکا، در بیانیه سخنگوی پنتاگون آمده است که آستین در گفت وگو با گالانت استقرار سامانه دفاع موشکی آمریکایی تاد (THAAD) در سرزمین‌های اشغالی را به عنوان یک نمونه عملیاتی از حمایت همه جانبه واشنگتن از تل آویو دانسته است.

بر اساس بیانیه سخنگوی پنتاگون، وزیر دفاع ایالات متحده همچنین با طرح این ادعا که اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در افزایش حجم ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه اقدام مثبتی بوده است، خواستار همکاری این رژیم برای ورود کمک‌های بیشتر به این منطقه برای رسیدگی به وضعیت وخیم انسانی در غزه شده است.

این بیانیه می‌افزاید: آستین در این تماس تلفنی بر اهمیت اتخاذ همه اقدامات لازم برای تضمین امنیت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) تاکید کرده است.

بر اساس بیانیه سخنگوی پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا در این رایزنی تلفنی همچنین خواستار ایجاد فوری یک کانال دیپلماتیک برای تعامل بیشتر در خصوص دستیابی به تامین امنیت غیرنظامیان در هر دو سوی مرز میان رژیم صهیونیستی و لبنان شده است.

بنا بر اعلام رایدر، آستین در این تماس تلفنی بی توجه به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و لبنان بار دیگر بر تعهد تزلزل‌ناپذیر، پایدار و سرسختانه ایالات متحده نسبت به حفاظت از امنیت رژیم صهیونیستی تاکید و تصریح کرده است که واشنگتن برای دفاع از نیروهای خود و متحدانش آماده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=93719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.