• امروز : چهارشنبه - ۲۵ مهر - ۱۴۰۳

تکرار اتهام زنی آمریکا علیه ایران

  • کد خبر : 93545
  • 25 مهر 1403 - 2:42
تکرار اتهام زنی آمریکا علیه ایران
معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در ادامه حمایت کشورش از رژیم اسرائیل و عصبانیت از اقدامات انصارالله یمن در دفاع از مردم فلسطین، اتهامات و ادعاها علیه تهران و انصارالله را تکرار کرد.

به گزارش نبض وطن، «رابرت وود» سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت بدون اشاره به دلایل اقدامات ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین و جنگ طلبی اسرائیل گفت: «یک سال از زمانی که حوثی ها به دنبال بهره برداری از بحران موجود، موشک های کروز و پهپادها را به سمت اسرائیل پرتاب کردند، می گذرد.»

این دیپلمات آمریکایی با متهم کردن انصارالله یمن به برهم زدن امنیت منطقه بجای محکومیت جنگ طلبی اسرائیل مدعی شد: «از یک سال گذشته تاکنون شرایط خیلی تغییر کرده است. با این حال، حوثی ها همچنان به آشوب و آشفتگی دامن می زنند و صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کنند.»

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بدون اشاره به جنایات و حملات رژیم اسرائیل مدعی شد: «طی سال گذشته، حمله حوثی‌ها موجب مرگ شماری از دریانوردان شده و ارسال کالا به مردم منطقه را مختل کرده‌اند.»

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود علیه انصارالله یمن گفت: «آنها به سلاح‌های پیشرفته‌تر خود افتخار کرده‌اند که نه تنها به کشتی‌های عبوری آسیب می‌رسانند، بلکه امکان وقوع فاجعه‌های زیست‌محیطی را افزایش می دهند.»

معاون نمایندگی آمریکا اضافه کرد: چند هفته پیش، تنها چند ساعت پس از اینکه رهبر حزب الله در حمله ی سرائیل کشته شد، حوثی ها موشک های بالستیک را به زیرساخت های غیرنظامی در اسرائیل – از جمله فرودگاه بین المللی بن گوریون – شلیک کردند.

این مقام آمریکایی سپس در ادامه ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن مدعی شد: «حوثی ها به تنهایی عمل نمی کنند. شواهد قابل تاییدی وجود دارد که آنها تسلیحات و تدارکات نظامی از ایران دریافت کرده اند، که این اقدام تحریم تسلیحاتی سازمان ملل را نقض کرده است.»

معاون سفیر آمریکا همچنین در نشست شورای امنیت ادعا کرد: «گزارش‌های عمومی نگران‌کننده‌ای وجود دارد که یکی از اعضای دائمی این شورا به فکر ارائه موشک‌های بالستیک ضد کشتی مافوق صوت به حوثی‌ها بوده و ممکن است در حال مذاکره برای دادن سلاح‌های سبک به آنها باشد. بنابراین، اجرای تحریم تسلیحاتی که بر اساس قطعنامه ۲۲۱۶ ایجاد شده، بسیار مهم است.»

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=93545

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.