• امروز : سه شنبه - ۲۴ مهر - ۱۴۰۳

ایران AFC را برد/ کشور ثالث هم حریف ایران نشد

  • کد خبر : 93516
  • 24 مهر 1403 - 21:39
ایران AFC را برد/ کشور ثالث هم حریف ایران نشد
تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، با نتیجه چهار بر یک تیم ملی قطر را مغلوب کرد تا انتقام شکست در جام ملت‌های آسیا را از این تیم بگیرد.

به گزارش نبض وطن، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه راشد شهر دوبی امارات میزبان تیم ملی قطر بود که در نهایت این دیدار با برتری درخشان چهار بر یک ایران به پایان رسید.

این دیدار قرار بود در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شود، اما با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به کشور ثالث منتقل شد. تیم ملی ایران در گروه A این رقابت‌ها با تیم‌های ازبکستان، قطر، امارات، کره‌شمالی و قرقیزستان همگروه است.

شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند با برتری یک بر صفر مقابل قرقیزستان این مرحله از رقابت‌ها را آغاز کنند. تیم ایران در ادامه توانست امارات را نیز با همین نتیجه مغلوب کند و در نهایت هفته گذشته با تساوی بدون گل در خانه ازبکستان متوقف شد.

اما شرایط برای قهرمان ۲ دوره متوالی جام‌ملت‌های آسیا کاملا متفاوت بود. عنابی‌ها کارشان را با شکست ۳ بر یک در خانه مقابل امارات آغاز کردند، در ادامه نیز با تساوی ۲ بر ۲ مقابل کره‌شمالی متوقف شدند. شاگردان ماکز لوپز هفته گذشته اولین ۳ امتیازشان را با برتری ۳ بر یک مقابل قرقیزستان کسب کردند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱: پاس در عمق سردار آزمون به مهدی طارمی رسید و ضربه چیپ او با واکنش مشعل برشم دفع شد و در ادامه ضربه سر قایدی به بیرون رفت. البته کمک داور این صحنه را آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۲: محمد محبی در سمت راست محوطه جریمه قطر به توپ رسید و ضربه او با اختلاف زیاد از بالا دروازه حریف به بیرون رفت.

دقیقه ۱۷: اولین موقعیت جدی قطر تبدیل به گل شد. پاس بلند لوکاس مندس پشت سر علی نعمتی به المعز علی عبدالله رسید و تعلل علیرضا بیرانوند برای خروج باعث شد تا ضربه محکم و روی‌پا این مهاجم وارد دروازه تیم ملی ایران شود.

دقیقه ۲۰: محبی به زیبایی عبدالکریم حسن را از پیش‌رو برداشت اما ارسال او جالب نبود و توپ در سمت مقابل به مهدی قایدی رسید. در ادامه قایدی نیز به زیبایی مدافع روبه‌روی خود را دریبل کرد، اما پاس در عرض او را مشعل برشام دفع کرد.

دقیقه ۳۰: ضربه امید نورافکن از پشت محوطه جریمه در اختیار دروازه‌بان تیم ملی قطر قرار گرفت.

دقیقه ۳۱: ضربه محکم و غیرقابل مهار سردار آزمون از پشت محوطه جریمه به تیرک عمودی دروازه قطر برخورد کرد و با بدشانسی راهی به چارچوب دروازه قطر نداشت.

دقیقه ۴۲: بهترین گلزن تقابل‌های ایران و قطر توانستند پنجمین گل خود را مقابل عنابی‌ها به زیبایی به ثمر برساند. ارسال امید نورافکن در محوطه جریمه با پرواز و ضربه سر تماشایی آزمون همراه شد و در حالی که برشام تنها نظاره‌گر بود، توپ راهی کنچ دروازه قطر شد.

دقیقه ۲+۴۵: ارسال تماشایی عفیف روی تیر دوم با ضربه سر بوعالم خوخی همراه شد که توپ پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه ایران از مقابل دروازه توسط مدافعین دفع شد.

دقیقه ۴+۴۵: تیرک دروازه قطر برای دومین‌بار به لزره آمد. محبی پس از فرار از تله آفساید مدافعین قطر یک ضربه محکم روانه دروازه این تیم کرد که توپ پس از برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۸: یوزهای ایرانی نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند. ارسال مهدی قایدی در محوطه جریمه با ضربه سر لوکاس مندس به صورت ناقص دفع شد و در ادامه اشتباه عجیب مشعل برشام روی خروج از دروازه باعث شد تا سردار آزمون به راحتی گل دوم ایران را به ثمر برساند.

دقیقه ۵۷: ضد حمله سریع ایران با حرکت پا به توپ امید نورافکن از جناح راست خط دفاعی قطر همراه شد که ارسال تند و تیز این بازیکن بدون برخورد با بازیکن حریف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۹: پاس در عمق تماشایی سردار آزمون پشت مدافعین قطر به میلاد محمدی رسید اما ضربه او با پای راست، زاویه مناسب را نداشت و توسط برشام مهار شد.

دقیقه ۶۱: ضربه بی‌دقت محبی در موقعیتی که می‌توانست دیگر بازیکنان ایران را در محوطه جریمه صاحب توپ کند، با اختلاف زیاد از بالای دروازه قطر به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴: ضربه مصطفی محمد از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶: یوزها در یک ضد حمله سریع برای سومین‌بار دراوزه قطر را باز کردند. پاس در عمق تماشایی طارمی به آزمون رسید و مهاجم تیم ملی ایران در موقعیت تک‌به تک با برشام قرار گرفت و در حالی که می‌توانست با گلزنی در این دیدار هت‌تریک کند با از خودگذشتی با پاس در عرض محبی را مقابل دروازه خالی قطر قرار داد تا او کار راحتی برای گلزنی در این دیدار داشته باشد.

دقیقه ۷۴: در شلوغی محوطه جریمه ایران الحسن به توپ رسید اما ضربه این بازیکن از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۷۷: علیرضا جهانبخش بلافاصله بعد از ورود به زمین در موقعیت خوب قرار گرفت و در حالی که می‌توانست با پاس در عرض دیگر بازیکنان ایران را در موقعیت گلزنی قرار دهد اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه‌اش با اشتباه برشام راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۲: چهارمین گل ایران توسط جهانبخش به ثمر رسید، پاس در عمق طارمی در موقعیت تک‌به تک به محبی رسید و این‌بار او ازخودگذشتگی کرد و با پاس جهانبخش را مقابل دروازه خالی قرار داد اما کمک داور بعد از به ثمر رسیدن گل اعلام آفساید کرد.

دقیقه ۸۸: طارمی در موقعیت تک‌به تک با برشام قرار گرفت و ضربه این بازیکن پس از برخورد به پای برشام توسط مدافعین قطر در دهانه دروازه به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۹۰: ضربه ابراهیم حسن از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه بیرانوند با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۱+۹۰: پاس در عمق جهانبخش پشت مدافعین قطر به شهریار مغانلو رسید و این بازیکن توانست دروازه قطر را باز کند، اما یک‌بار دیگر این گل توسط کمک داور مردود اعلام شد.

دقیقه ۵+۹۰: لوکاس مندز در شلوغی محوطه جریمه به توپ رسید و ضربه این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۸+۹۰: کرنر ارسالی نورافکن به تیر اول با ضربه سر محبی همراه شد و درون دروازه حریف جای گرفت تا او نیز دومین گل خود را ثبت کرده و انتقام ایران را تکمیل کند.

با این نتیجه تیم ملی فوتبال ایران ۱۰ امتیازی شد و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول گروه A قرار گرفت، در مقابل تیم ملی قطر با ۴ امتیاز در رتبه چهارم ایستاد.

تیم داوری: یوسوکی آراکی، جون میهارا و کوتا واتانابه، کاساهارا هیروکی (ژاپن)/ داوران وی‌ای‌آر: آروناوا هاتاچاریا (هند) و محمد رودزالی (مالزی)

ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، سید محمد کریمی، مهدی قایدی، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب ابتدایی تیم ملی قطر:

مشعل برشام، عبدالکریم حسن، طارق سلمان، عبدالعزیز حاتم، جاسم عبدالسلام، ادمیلسون جونیور، اکرم عفیف، لوکاس مندس، بوعالم خوخی، المعز علی و احمد فتحی عبدالله.

سرمربی: ماکز لوپز

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=93516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.