• امروز : سه شنبه - ۲۴ مهر - ۱۴۰۳

سخنگوی سازمان ملل حملات گسترده اسرائیل به شمال غزه را محکوم کرد

  • کد خبر : 93333
  • 23 مهر 1403 - 22:06
سخنگوی سازمان ملل حملات گسترده اسرائیل به شمال غزه را محکوم کرد
سخنگوی سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل وقوع شمار زیادی تلفات غیرنظامیان را در حملات گسترده اسرائیل در شمال غزه، از جمله در مدارسی که به غیرنظامیان پناه داده اند، محکوم می کند.

به گزارش نبض وطن، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما از گزارش های نگران کننده در مورد حمله اسرائیل به محوطه یک مجتمع بیمارستانی در مرکز غزه آگاه هستیم.

دوجاریک تصریح کرد: دبیر کل سازمان ملل قاطعانه از همه طرف‌های درگیری می‌خواهد که قوانین بشردوستانه بین‌المللی را رعایت کنند و تأکید می‌کند که غیرنظامیان باید همیشه مورد احترام و محافظت قرار گیرند.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: کمک های بشردوستانه به غزه به طرز تاسف باری کم است و در پایین ترین سطح در چند ماه اخیر قرار دارد.

دوجاریک اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل تاکید می‌کند که طرف‌ها باید از ارسال ایمن و مطمئن کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان، در سطحی که به آن نیاز دارند، اطمینان حاصل کنند. برای انجام مرحله دوم عملیات واکسیناسیون فلج اطفال در غزه که قرار است تکمیل شود باید یک محیط امن نیز وجود داشته باشد.

خانم جویس مسویا، سرپرست معاونت دبیرکل سازمان ملل برای امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری درباره غزه روز دوشنبه به وقت محلی افزود: به نظر می رسد که پایانی برای وحشتی که فلسطینیان در غزه مجبور به تحمل آن هستند وجود ندارد.

او اضافه کرد: شب گذشته، نیروهای اسرائیلی به چادرهایی در نزدیکی بیمارستان الاقصی حمله کردند، در منطقه‌ای که به مردم شمال غزه گفته شد که به آنجا نقل مکان کنند. حداقل چهار نفر در آتش سوختند. ده ها نفر دیگر از جمله زنان و کودکان دچار سوختگی شدید شده اند.

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: به گفته منابع محلی، ساعاتی قبل، حمله دیگری به مدرسه ای در منطقه نصیرات که تبدیل به سرپناه شده بود انجام شد و در آن بیش از ۲۰ نفر کشته و ده ها نفر دیگر را مجروح شدند.

وی تصریح کرد: واقعاً هیچ جای امنی در غزه برای مردم وجود ندارد. درگیری ها در شمال تشدید شده و تدارکات ضروری برای زندگی در حال اتمام است. از اول اکتبر تاکنون هیچ کمک غذایی وارد شمال غزه نشده است.

این مقام ارشد سازمان ملل تاکید کرد: این جنایات باید پایان یابد وغیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی باید همیشه محافظت شوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=93333

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.