• امروز : یکشنبه - ۲۲ مهر - ۱۴۰۳

یک لاشه کشتار غیرمجاز در شهرستان لنجان کشف و توقیف شد

  • کد خبر : 93089
  • 22 مهر 1403 - 10:11
یک لاشه کشتار غیرمجاز در شهرستان لنجان کشف و توقیف شد
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان از کشف و توقیف یک لاشه کشتار غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، محمد سلیمانی پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خلال بازرسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی سطح شهرستان، گزارشی مبنی بر کشتار غیر مجاز در یکی از معابر عمومی حاشیه شهر توسط متصدی یکی از واحد های عرضه کننده گوشت قرمز دریافت شد.

وی افزود: کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان بلافاصله در محل حاضر و علاوه بر تنظیم صورتجلسه نسبت به توقیف و ارجاع محموله به پیش سرد کشتارگاه دام اقدام و متصدی خاطی به منظور طی مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان لنجان معرفی شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان لنجان تصریح کرد: کشتار غیر مجاز دام‌ و طیور یکی از رفتارهای غیربهداشتی توسط برخی از عناصر سودجو بوده که بی اعتنا به حساسیت‌های بهداشتی خواسته و ناخواسته سلامت خود و سایرین را به خطر می‌اندازند.

وی اضافه کرد: شهرداری بیشترین وظیفه را در بحث مقابله با عمل کشتار غیرمجاز دام در سطح شهرها بر عهده دارد و تشخیص انطباق یا عدم انطباق با موازین بهداشتی صرفا به عهده کارشناسان دامپزشکی است، اما دامپزشکی در مقابله با کشتار غیرمجاز و به لحاظ تامین ایمنی غذایی جامعه، بیش از وظایف قانونی خود اقدام می‌کند.

سلیمانی پور عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط شبکه دامپزشکی و اعمال جرایم تعزیراتی بازدارنده و همچنین معرفی به مراجع قضایی و تشکیل پرونده به منظور رسیدگی به ماده ۶۴۸ قانون مجازات اسلامی با موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی و همچنین ماده ۱۳ مواد خوردنی و آشامیدنی، بدون اغماض و قاطعانه با این روند تهدید آمیز و مخل سلامتی و غیر بهداشتی برخورد خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=93089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.