• امروز : شنبه - ۲۱ مهر - ۱۴۰۳

رئیس سازمان سینمایی منصوب شد

  • کد خبر : 92925
  • 21 مهر 1403 - 11:06
رئیس سازمان سینمایی منصوب شد
رائد فریدزاده ششمین رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی‌ بصری کشور شد.

به گزارش نبض وطن، رائد فریدزاده به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری منصوب شد؛ پیش از او محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما، این مسئولیت را برعهده داشت.

از سال ۹۰ بود که معاونت سینمایی ایران به سازمان امور سینمایی و سمعی بصری تغییر نام داد و اولین کسی که سکان ریاست آن را به دست گرفت، جواد شمقدری بود؛ پس از او حجت‌الله ایوبی، محمدمهدی حیدریان، حسین انتظامی و محمد خزاعی تاکنون بر مسند ریاست این سازمان تکیه زده‌اند و با آغاز به کار دولت چهاردهم، رائد فریدزاده به عنوان ششمین رئیس سازمان سینمایی معرفی شد.

مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و قدیم سازمان سینمایی امروز _شنبه بیست‌ویکم مهر_ با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی و مدیران سازمان سینمایی برگزار شد؛ در این مراسم از زحمات محمد خزاعی تقدیر و رائد فریدزاده به عنوان رئیس جدید سازمان سینمایی معرفی شد.

فریدزاده متولد سال ۱۳۵۷ و دانش‌آموخته رشته ادبیات تطبیقی و فلسفه در دانشگاه‌های تهران، وین و برلین است که پس از اخذ دکتری در رشته ادبیات و فلسفه از دانشگاه فرای برلین و همکاری پژوهشی با مؤسسه تحقیقاتی مطالعات آسیایی آن دانشگاه، به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی به تدریس و پژوهش مشغول است.

وی از سال ۱۳۹۷ به عنوان دبیر شورای عالی بین‌الملل سازمان امور سینمایی و معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوست؛ عضویت در کارگروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر، شورای فرهنگی کمیته ملی المپیک، شورای سیاست‌گذاری جشنواره جهانی فیلم، کارگروه تخصصی اقتصاد و فرهنگ اتاق بازرگانی، شورای پژوهشی و شورای نشر دانشگاه شهید بهشتی، همچنین همکاری با جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان به عنوان مدیر بین‌الملل، از دیگر سوابق اجرایی رئیس جدید سازمان سینمایی است.

فریدزاده به عنوان داور با جشنواره‌های بین‌المللی زردآلوی طلایی ارمنستان، زیرو پلاس، پرسکوف روسیه، Smile هند و سینما حقیقت همکاری کرده است؛ وی آثار مختلفی در قالب کتاب و مقاله به زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی درباره فلسفه، ادبیات، هنر و سینما در داخل و خارج از ایران تألیف یا منتشر کرده است.

هفته گذشته و در جریان برگزاری جلسه هیئت دولت سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تا پایان مهر مسیر انتصاب مجموعه مسئولانی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خواهند داشت، طی می‌شود و نهایی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92925

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.