• امروز : یکشنبه - ۲۲ مهر - ۱۴۰۳
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجالس شورای اسلامی مطرح؛

سامانه خودنویس باعث بهبود کیفیت خدمات مشاورین املاک خواهد شد

  • کد خبر : 92822
  • 20 مهر 1403 - 19:18
سامانه خودنویس باعث بهبود کیفیت خدمات مشاورین املاک خواهد شد
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجالس شورای اسلامی گفت: سامانه خودنویس موجب بهبود خدمات مشاورین املاک خواهد شد و به افزایش و تنوع کیفیت خدمات آنها منجر شود و از طرف دیگر مردم بدون نیاز به مراجعه به واسطه­ ها امکان عقد قرارداد اجاره یا خرید و فروش خود را دارند.

به گزارش نبض وطن، اکبر پولادی اظار کرد: راه ­اندازی سامانه خودنویس و این که افراد می ­توانند به صورت رایگان و بدون نیاز به مشاورین املاک به تنظیم قراردادهایشان بپردازند باید گفت، راه خوبی شروع شده است و استفاده از سامانه خودنویس برای تنظیم قراردادها می­‌تواند برایمان مزیت داشته باشد و به نفع مردم باشد؛ البته هنوز جای کار زیادی در حوزه مسکن وجود دارد و باید به حل و فصل مشکلات این بخش بپردازیم، اما راه ­اندازی سامانه خودنویس برای شروع مثبت ارزیابی می­ شود.

وی افزود: لازم است در عمل عیب‌ های سامانه خودنویس را مرتفع کرده و مشکلات احتمالی را رفع کنیم تا در یک بستر دقیق و مطمئن به ادامه کار پرداخته شود اما راه‌­اندازی این سامانه با هدف ساماندهی امور در حوزه مسکن، اقدام مناسبی است.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجالس شورای اسلامی تصریح کرد: مسیر درستی مبنی بر گسترش استفاده از سامانه­‌ها در حوزه مسکن در پیش گرفته شده است و در حال حاضر، هزاران نفر در این بخش به عنوان مشاورین املاک فعالیت دارند که منابع قابل توجهی را به سمت خود هدایت می‌ کنند و منافع­شان را پیش می‌­برند.

وی ادامه داد: فضای مجازی و بسترهای الکترونیک نیز امروز این به ما اجازه می‌­دهند که افراد بدون مراجعه به بنگاه‌­های املاک به تنظیم قراردادهایشان بپردازند و افراد می­‌توانند در این بستر به فعالیت پرداخته و هیچ مشکلی نیز برای کسی پیش نمی­‌آید.

پولادی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت­‌هایی که فناوری‌ ها در اختیار ما قرار داده‌­اند، یک ضرورت است و باید دیر یا زود به سمت سیستمی کردن امور حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: باید الکترونیک کردن امور را در پیش بگیریم و اگر ایرادی پیش آمد، درصدد رفع آن مشکل برآییم و نباید از ترس اشکالات احتمالی، استفاده از سامانه­‌ها را به تأخیر بیندازیم.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجالس شورای اسلامی گفت: راه‌­اندازی سامانه خودنویس به لحاظ کاهش هزینه ‌های مردم اهمیت زیادی دارد، چراکه قبلاً مبالغ سنگینی بدون دلیل موجه از مردم گرفته می­‌شد اما امروز بستری فراهم شده است تا افراد خودشان به صورت رایگان به تنظیم قراردادهایشان بپردازند.

پولادی افزود: در سازوکارهای قدیمی که تنظیم قراردادها در بنگاه­‌های املاک صورت می‌­گرفت، اتلاف وقت را شاهد بودیم اما با استفاده از سامانه خودنویس، کارها به سهولت و با سرعت بالاتری انجام گرفته و برهمین اساس باید به سمتی حرکت کنیم که افراد بتوانند از بسترهای الکترونیک برای رفع نیازهای خود بهره ببرند.

وی بیان کرد: سامانه خودنویس موجب بهبود خدمات مشاورین املاک خواهد شد و به افزایش و تنوع کیفیت خدمات آن­ها منجر شود و از طرف دیگر نیز مردم بدون نیاز به مراجعه به واسطه­‌ها امکان عقد قرارداد اجاره یا خریدوفروش خود را دارند و در این بین شفافیت در بازار معاملات مسکن نیز افزایش خواهد یافت که همه این موارد نشان از مزایای کلیدی سامانه خودنویس دارد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجالس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشاورین املاک به این دلیل در برابر سامانه خودنویس مقاومت می­‌کنند که به ضرر آن­هاست و منافع­شان را به خطر می­‌اندازد اما دولت نباید در برابر این مقاومت ­ها عقب ­نشینی کند و نیاز است حاکمیت در استفاده از سامانه‌های نوین اصرار داشته باشد و به سمت رفع مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت دنیای نوین گام برداریم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.