• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳
رئیس مجلس شورای اسلامی؛

تبادلات تجاری میان ایران و تاجیکستان بیش از دو برابر افزایش یافته است

  • کد خبر : 92800
  • 20 مهر 1403 - 16:18
تبادلات تجاری میان ایران و تاجیکستان بیش از دو برابر افزایش یافته است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تبادلات تجاری میان ایران و تاجیکستان از سال ۱۴۰۰ تا به امروز بیش از دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش نبض وطن، محمد باقر قالیباف پس از بازگشت از سفر دو روز به تاجیکستان در نشست خبری افزود: در روز اول ملاقات‌هایی را با رئیس مجلس سنای تاجیکستان رستم امامعلی، رئیس مجلس ملی آقای ذاکرزاده و ملاقات مفصلی هم با رئیس جمهور امامعلی رحمان داشتیم.

وی با تاکید بر این که موضوعات این دیدارها حول محور مسائل فرهنگی و اجتماعی بود، بیان کرد: به دلیل روابط عمیق و تمدنی که میان دو کشور است این سفر فرصت مناسبی بود که روابطمان در همه زمینه ها را توسعه دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه روابط در دو سال گذشته در حوزه زبان فارسی و بخش‌هایی مانند هلال احمر که باید در آنجا مستقر می‌شدند و موثر هم هستند ارتقا پیدا کرده است.

قالیباف تصریح کرد: مهم ترین بحث ما در حوزه مسائل اقتصادی و صنعتی بود این خبر خوش را بدهم که از سال ۱۴۰۰ تا امروز بیش از دو برابر تبادلات تجاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مذاکراتی که با رئیس جمهور تاجیکستان داشتیم، بحث مربوط به کاهش تعرفه‌ها از جمله موضوعاتی بود که بنا شد با همکاری در کمیسیون مشترک پیگیری شود که بتواند حجم صادرات ما را بالا ببرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این سفر در حوزه اقتصادی، صنعتی و همکاری‌های حوزه دفاعی صحبت هایی صورت گرفت.

قالیباف ادامه داد: یکی از مسائلی که در دیدارهایمان بحث شد، این بود که با توسعه حمل و نقل به‌خصوص حمل و نقل جاده‌ای و کیفیت جاده‌ها بتوانیم بحث مربوط به ترانزیت و توریست را با تقویت حمل و نقل هوایی پیش ببریم.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم موضوع امنیت منطقه‌ای بود، ما در مذاکرات، موضوعات مهمی چون تأمین ثبات و امنیت در افغانستان، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق اسلحه گفت وگو کردیم.

قالیباف ادامه داد: همچنین در نشست پارلمانی بین‌المللی که ۹ تا ۱۰ رئیس مجلس شرکت کرده‌ بودند فرصتی مناسب پیدا کردم تا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی در غزه و لبنان اشاره کنم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.