• امروز : جمعه - ۲۰ مهر - ۱۴۰۳

بهروزآذر: توسعه حوزه زنان با نقش‌آفرینی مردان امکان‌پذیر است

  • کد خبر : 92753
  • 20 مهر 1403 - 12:26
بهروزآذر: توسعه حوزه زنان با نقش‌آفرینی مردان امکان‌پذیر است
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: توسعه حوزه زنان بدون در نظر گرفتن نقش‌های مردان امکان‌پذیر نیست و به همین خاطر در برنامه‌ریزی‌های جنسیتی، لازم است مردان را بیش از پیش در نظر بگیریم.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، زهرا بهروزآذر در نشست صمیمی با مسئولان و فعالان ستادهای دکتر مسعود پزشکیان در حوزه زنان ضمن تشکر از تلاش‌های فعالان استانی در جریان انتخابات و پیش از آن تصریح کرد: ما اینجا هستیم که صدای شما را از دل استان‌های‌تان بشنویم. نکات بسیاری در کل کشور و درباره مسائل زنان وجود دارد که ما نمی‌دانیم و تمایل داریم از زبان شما، این مسائل را بشنویم.

وی ادامه داد: دغدغه‌های فعالان حوزه‌های زنان در کل کشور ارزشمند است. در معاونت امور زنان و خانواده تلاش می‌کنیم مسائل زنان را از زبان فعالان استانی بشنویم و با کمک یکدیگر، برای حل آن‌ها، بهترین راهکارها را بیابیم.

لیلا فلاحتی، استادیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی نیز در این نشست، در سخنرانی خود با موضوع «کاربست رویکردهای جنسیتی در توسعه» با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی جنسیتی در مباحث توسعهٔ پایدار، بر ضرورت در نظر گرفتن فرهنگ و تفاوت‌های فرهنگی در برنامه‌ریزی جنسیتی تاکید کرد و گفت: برای ارتقای وضعیت زنان و از میان بردن شکاف‌های جنسیتی، لازم است انتظارات نقشی را در فرهنگ‌مان بشناسیم و تنوع‌های فرهنگی را در بازنمایی انتظارات جنسیتی در نظر بگیریم.

وی به درنظر گرفتن نقش‌های مردان در برنامه‌ریزی‌های جنسیتی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه حوزه زنان بدون در نظر گرفتن نقش‌های مردان امکان‌پذیر نیست و به همین خاطر در برنامه‌ریزی‌های جنسیتی، لازم است مردان را بیش از پیش در نظر بگیریم.

در ادامه این نشست، فعالان حوزه زنان ستادهای انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان، در کارگروه‌هایی به بحث و بررسی مسائل زنان در استان‌های خود پرداختند. در این کارگروه‌ها به کمک تسهیلگران و راهبران حوزه زنان، مسائل مرتبط با حوزه زنان در هر استان به کمک روش‌های مشارکتی احصا و دربارهٔ موثرترین راه حل‌های این مسائل، همفکری‌هایی انجام شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92753

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.