• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳

سفیر ایران در ونزوئلا: هر موشک ایران صدای کودکان معصومی بود که توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند

  • کد خبر : 92494
  • 17 مهر 1403 - 12:19
سفیر ایران در ونزوئلا: هر موشک ایران صدای کودکان معصومی بود که توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند
سفیر ایران در ونزوئلا گفت: هر موشک ایران، صدای ضجه و ناله‌های کودکان مظلوم و معصوم فلسطینی بودند که توسط اسرائیل به شهادت رسیده بودند.

به گزارش نبض وطن، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در برنامه تلویزیونی هفتگی خود که هر دوشنبه و بصورت زنده از کانال ملی این کشور پخش می شود، این هفته و مصادف با روز دوشنبه ۷ اکتبر میزبان سفرای ایران، فلسطین، لبنان و سوریه بود.

حجت سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این برنامه عنوان داشت: ما ملت صلح طلب هستیم. در این برنامه نمایندگان ۴ تمدن بزرگ و صلح طلب خاورمیانه حضور دارند که هرکدام چند هزار سال سابقه تمدن و فرهنگ غنی دارند و صلح طلبی، همواره یکی از ویژگی های بارز انها بوده است.

وی افزود: من می خواهم در خصوص تفاوت یهودیت و صهیونیسم صحبت کنم، این دو مقوله های متفاوت هستند. در کشور ما برای پیروان یهودیت، احترام قائل هستیم. آنها کنیسه دارند و بعد از انقلاب اسلامی، بصورت اختصاصی دارای حق داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی شده اند. پیروان همه ادیان از جمله مسیحیت، یهودیت و زرتشتی همانند مسلمانان از حقوق برابر برخوردار بوده و کنیسه یهودیان، کلیسای مسیحیان و عبادتگاه زرتشتیان، همانند مساجد از یارانه برق، گاز و آب برخوردار هستند.

سلطانی خاطرنشان کرد: صهیونیسم یک تفکر نژادپرستی است، همانطوری که هیتلر بر این باور بود که نژاد آریایی، نژاد برتر است، صهیونیسم هم فکر می کند، برترین است و یهودیت را برای توجیه جنایات خود گروگان گرفته و پشت یهودیت مخفی شده اند.

این دیپلمات ایرانی در ادامه اظهار داشت: رسانه های مشهور دنیا در اختیار صهیونیست ها قراردارند و با استفاده از قدرت رسانه ای در صدد تغییر و تحریف حقایق هستند.

سلطانی افزود: همان گونه که آقای مادورو اشاره کردند، شهید اسماعیل هنیه میهمان ویژه مراسم تحلیف رییس جمهور ایران بود که ایشان را در تهران شهید کردند. همه کشورها از جمله ایران در چنین وضعیتی، برای اعتراض به سازمان ملل و شورای امنیت مراجعه می کنند ولی آنها بجای مجازات و تحریم رژیم صهیونیستی، ایران را متهم کردند و از ما خواستند خویشتنداری کنیم و پاسخی ندهیم تا بتوانند اتش بس در غره برقرارکنند.

وی همچنین بیان داشت: شورای امنیت تحت سلطه و حق وتوی آمریکا است به نحوی که نتوانست حتی یک بیانیه هم در محکومیت این اقدام جنایت کارانه اسرائیل صادرکند. ما به خاطر این که صلح طلب هستیم، حدود دوماه به کشورهای غربی و شورای امنیت مهلت دادیم تا آتش بس در فلسطین برقرار شود ولی نتیجه عکس داد؛ زیرا نه تنها آتش بس برقرار نشد بلکه سید حسن نصرالله و چند تن از مستشاران نظامی ایرانی که صرفا برای حمایت از ملت لبنان در مبارزه با تروریسم در محل بودند را به شهادت رساندند و نتانیاهو نیز از محل مجمع عمومی سازمان ملل، مجددا ایران را تهدید به حمله نظامی کرد.

سلطانی در همین زمینه خاطرنشان کرد: به دلیل بی کفایتی و انفعال شورای امنیت، ایران با استناد به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد مبنی بر حق دفاع مشروع، پاسخ لازم را به اسرائیل داد.

وی تصریح کرد: رسانه های غربی، پاسخ مشروع ما را حمله به اسرائیل اعلام کردند ولی نمی گویند این رژیم صهیونیستی بود که رهبر حماس را در تهران ترور کرد، به سفارت ما در دمشق حمله کرد و صدها ایرانی را ترور کرده است. روز اول اکتبر، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با عزت و اقتدار از حاکمیت ملی، از خون شهیدان و از ملت های مظلوم دفاع کردند.

سلطانی همچنین گفت: هر موشک ایران، صدای ضجه و ناله های کودکان مظلوم و معصوم فلسطینی بودند که توسط اسرائیل به شهادت رسیده بودند.

وی در پایان اظهار داشت: سازمان ملل باید جدی تر عمل کرده و هرچه سریع تر آتش بس را در فلسطین و لبنان برقرار کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92494

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.