• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳

پاک‌ترین و آلوده‌ترین شهرهای کشور کدامند؟

  • کد خبر : 92440
  • 17 مهر 1403 - 10:23
پاک‌ترین و آلوده‌ترین شهرهای کشور کدامند؟
آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، از این‌رو امروز هوای پنج شهر ناسالم ثبت شده و ۲۳ شهر در وضعیت سالم و پاک است.

به گزارش نبض وطن، بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور،  امروز _دوشنبه هفدهم مهر_ سنجش کیفیت هوا در کلانشهر اهواز با شاخص ۱۶۰، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای اراک با شاخص ۱۲۵، کرج با شاخص ۱۱۶، تهران با شاخص ۱۰۸ و قم با شاخص ۱۰۲، در موقعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شد.

شایان ذکر است که سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای تبریز با شاخص ۷۶، ارومیه با شاخص ۸۱ اصفهان با شاخص ۹۸، ایلام با شاخص ۶۰، بوشهر با شاخص ۷۳، شهرکرد با شاخص ۸۷، مشهد با شاخص ۹۹، بجنورد با شاخص ۷۴، زنجان با شاخص ۸۴، زاهدان با شاخص ۶۹، قزوین با شاخص ۸۱، سنندج با شاخص ۵۷، کرمان با شاخص ۸۳، کرمانشاه با شاخص ۸۶، خرم‌آباد با شاخص ۹۹، همدان با شاخص ۹۵ و یزد با شاخص ۶۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

مطابق سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای بیرجند با شاخص ۳۴، شیراز با شاخص ۱۸، یاسوج با شاخص ۴۷، رشت با شاخص ۴۰ و بندرعباس با شاخص ۴۲، در وضعیت پاک (سبز) است. ایستگاه کلان‌شهرهای اردبیل، سمنان، گرگان و ساری فعال نیست.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، چهار شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و چهار شهر بدون داده ثبت شدند.

براساس داده‌ها، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92440

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.