• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳

ترامپ: اگر هریس رئیس‌جمهور شود، اسرائیل نابود می‌شود

  • کد خبر : 92418
  • 17 مهر 1403 - 8:14
ترامپ: اگر هریس رئیس‌جمهور شود، اسرائیل نابود می‌شود
«دونالد ترامپ» گفت اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر پیروز شود، روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش «قوی‌تر» خواهد شد و اگر رقیبش «کامالا هریس» پیروز شود، این رژیم نابود خواهد شد.

به گزارش نبض وطن، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ روز دوشنبه طی یک رویدادی در فلوریدا به مناسبت هفتم اکتبر و آغاز جنگ غزه عنوان کرد: «اگر و هنگامی که من رئیس‌جمهور ایالات متحده بشوم، بار دیگر روابط آمریکا و اسرائیل قوی‌تر و نزدیک‌تر از همیشه خواهد بود.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن دادن وعده‌ای مبنی بر «جلوگیری از تهدیدات» علیه رژیم صهیونیستی، گفت: «من در قبال محافظت از اسرائیل و جوامع یهودی آمریکا متعهد هستم و وعده می‌دهم که از تهدیدات علیه اسرائیل جلوگیری و از مبارزه آن علیه “تروریسم” حمایت کنم.»

اگرچه طی مناظره انتخاباتی که به میزبانی شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز برگزار شد، «دونالد ترامپ» و همینطور «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ وعده حمایت از رژیم صهیونیستی را دادند اما ترامپ طی سخنرانی‌اش در فلوریدا گفت: «هریس از اسرائیل متنفر است. اگر او رئیس‌جمهور شود، معتقدم که اسرائیل تا ۲ سال بعد آن دیگر وجود نخواهد داشت.»

هریس هم که خود با مردی یهودی ازدواج کرده، در واکنش به این اظهارات ترامپ عنوان کرد: «این قطعا درست نیست. من در تمام زندگی کاری و شخصی‌ام از اسرائیل و مردم اسرائیل حمایت کرده‌ام.»

ترامپ در ادامه با اشاره به پیروزی یا شکست خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: «پیروزی یا شکست من در انتخابات، مهم‌ترین روز در تاریخ اسرائیل خواهد بود. اگر می‌خواهید حقیقت را بدانید، من به آن معتقد هستم و فکر می‌کنم شما نیز به آن معتقد هستید. پیروزی هریس در انتخابات یک تهدید وجودی علیه اسرائیل است. ما اگر در این انتخابات پیروز نشویم، پیامدهای فاجعه‌باری برای همه چیز رخ خواهد داد.»

یک سال از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد و نه تنها بیش از ۴۱ هزار فلسطینی در این باریکه به شهادت رسیده‌اند، بلکه رژیم اشغالگر با حمایت آمریکا موجب تشدید تنش‌ها شده و جنگ را به جنوب لبنان نیز گسترش داده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مجددا با تکرار اظهارات پیشین خود گفت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم، حملات هفتم اکتبر هرگز رخ نمی‌داد. این ۲ سال گذشته ثابت کرد که ضعف صرفا منجر به خشونت و جنگ می‌شود.»

وی با نادیده گرفتن دلایل وقوع عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی و سرکوب‌ها و خشونت‌ها و کشتارهای مداوم صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، گفت یک سال پیش در چنین روزی، از بابت شنیدن این خبر شوکه شد و رعب و وحشت تمام وجودش را فرا گرفت.

«دونالد ترامپ» در ادامه سخنرانی‌اش با بیان اینکه «یهودستیزی به آمریکا بازگشته است»، گفت: «به دلیل حضور دموکرات‌ها، نفرت علیه یهودیان و عقاید ضدیهودی به آمریکا بازگشته است. البته جمهوری‌خواهان به این بیماری وحشتناک دچار نشده‌اند و تا زمانی که من در راس کار باشم، این اتفاق نخواهد افتاد. من اجازه نخواهم داد اسرائیل با نابودی تهدید شود. من اجازه نخواهم داد یک هولوکاست دیگر رخ دهد. من اجازه نخواهم داد افراط‌گرایی در آمریکا یا علیه متحدان ما به راه بیفتد. من از حق اسرائیل برای پیروزی جنگ در برابر ترور حمایت خواهم کرد و اسرائیل باید سریعا پیروز شود.»

از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد. در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پایان لفاظی‌های بیست دقیقه‌ای خود مدعی شد: «آن چیزی که اکنون بیش از همیشه نیاز است، حمایت بی‌قید و شرط رهبری آمریکاست. اگر من رئیس‌جمهور بشوم، طلوع جدیدی در خاورمیانه رخ خواهد داد.»

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92418

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.