• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳

سازمان ملل تلگرام را عامل توسعه شبکه‌های مجرمانه در جنوب شرقی آسیا معرفی کرد

  • کد خبر : 92363
  • 16 مهر 1403 - 15:44
سازمان ملل تلگرام را عامل توسعه شبکه‌های مجرمانه در جنوب شرقی آسیا معرفی کرد
سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که شبکه‌های جرم و جنایت در آسیای جنوب شرقی به طور گسترده از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند، زیرا این برنامه تغییری اساسی در شیوه انجام فعالیت‌های غیرقانونی در مقیاس بزرگ ایجاد کرده است.

به گزارش نبض وطن به نقل از خبرگزاری اکونومیک تایمز، سازمان ملل متحد در گزارشی تشکیل شبکه‌های مجرمانه در جنوب شرقی آسیا را بر بستر تلگرام بررسی کرد.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: شبکه های جنایی در جنوب شرقی آسیا از تلگرام برای فعالیت های غیرقانونی در مقیاس بزرگ استفاده می کنند. این برنامه امکان داد و ستد داده ها و ابزارهای هک شده را با هدف انجام جرایم سایبری فراهم می کند و مالک تلگرام نیز برای همین موضوع در فرانسه متهم شد. این گزارش نشان می‌دهد که چگونه مجرمان با فناوری‌های جدید از جمله بدافزارها و نرم‌افزارهای دیپ‌فیک نوآوری کرده‌اند.

این گزارش نشان‌دهنده یکی از آخرین اتهاماتی است که علیه این برنامه با رمزگذاری بحث‌برانگیزش مطرح می‌شود، زیرا فرانسه، با استفاده از قانون سخت‌گیرانه و کم نظیر بین‌المللی خود که به تازگی تصویب شده است، پاول دوروف، مالک تلگرام را به دلیل اجازه فعالیت مجرمانه در این پلتفرم متهم کرد.

سازمان ملل تلگرام را عامل توسعه شبکه‌های مجرمانه در جنوب شرقی آسیا معرفی کرد
 پاول دوروف

در گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) آمده است: داده های هک شده از جمله جزئیات کارت اعتباری، گذرواژه ها و تاریخچه مرورگر به طور آشکار در مقیاس وسیع در این برنامه که کانال های گسترده ای دارد، معامله می شود.

بر اساس این گزارش، [در این پیام رسان] ابزارهای مورد استفاده برای جرایم سایبری، از جمله نرم افزارهای به اصطلاح دیپ فیک طراحی شده برای کلاهبرداری، و بدافزارهای سرقت داده نیز به طور گسترده فروخته می شوند، در حالی که صرافی های ارزهای دیجیتال بدون مجوز، خدمات پولشویی ارائه می دهند.

آسیای جنوب شرقی به عنوان مرکز اصلی برای صنعت چند میلیارد دلاری که قربانیان را در سراسر جهان با طرح‌های کلاهبرداری هدف قرار می‌دهد، معرفی شده است. دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد اعلام کرد که این صنعت سالانه بین ۲۷.۴ تا ۳۶.۵ میلیارد دلار درآمد دارد.

دوروف روسی الاصل در ماه اوت در پاریس دستگیر و متهم شد که فعالیت مجرمانه در این پلتفرم از جمله پخش تصاویر جنسی کودکان اجازه داده است. این اقدام مسئولیت کیفری ارائه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را مورد توجه قرار داده و بحث‌هایی را برانگیخته است که آزادی بیان به کجا ختم و اجرای قانون آغاز می‌شود.

تلگرام که نزدیک به یک میلیارد کاربر دارد، به درخواست رسانه ها برای اظهارنظر در این زمینه پاسخی نداده است.

دوروف که در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است، گفت: این اپلیکیشن آدرس دیجیتال و شماره تلفن کاربران را به مقاماتی که درخواست‌های قانونی ارسال می‌کنند، تحویل خواهد داد.

او همچنین گفت که این برنامه برخی از ویژگی هایی را که برای فعالیت غیرقانونی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند را حذف خواهد کرد.

سازمان ملل تلگرام را عامل توسعه شبکه‌های مجرمانه در جنوب شرقی آسیا معرفی کرد

بندیکت هافمن، معاون نماینده دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه، گفت: این اپلیکیشن محیطی است که به راحتی برای مجرمان قابل دسترسی است.

در این گزارش آمده است که مقیاس عظیم سودهای گروه‌های تبهکار در منطقه، آنها را ملزم به نوآوری کرده است و آنها مدل‌ها و فناوری‌های جدید کسب‌وکار از جمله بدافزار، هوش مصنوعی و دیپ فیک را در عملیات خود ادغام کرده‌اند.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد: بیش از ۱۰ ارائه دهنده خدمات نرم افزاری دیپ فیک را شناسایی کرده است که به طور خاص گروه های جنایتکار درگیر در کلاهبرداری های سایبری در جنوب شرقی آسیا را هدف قرار می دهند.

در جاهای دیگر آسیا، از جمله پلیس کره جنوبی تحقیقاتی را در مورد تلگرام آغاز کرده است که بررسی می‌کند آیا این برنامه از جنایات جنسی برخط (آنلاین) حمایت می‌کند یا خیر؟

رویترز ماه گذشته گزارش داد که یک هکر از چت بات ها در تلگرام برای افشای اطلاعات شرکت بیمه برتر هندی استار هلث استفاده کرده است که باعث شد بیمه گذار از این پلتفرم شکایت کند.

این رسانه با استفاده از ربات‌های چت، توانست اسناد مربوط به سیاست‌ها و ادعاها شامل نام، شماره تلفن، آدرس، جزئیات مالیاتی، کپی کارت‌های شناسایی، نتایج آزمایش‌ها و تشخیص‌های پزشکی را دانلود کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.