• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
رئیس سازمان ثبت احوال مطرح کرد؛

استاندارد سازی و دیداری سازی داده ها، دو اولویت آماری سازمان ثبت احوال کشور

  • کد خبر : 92059
  • 15 مهر 1403 - 13:35
استاندارد سازی و دیداری سازی داده ها، دو اولویت آماری سازمان ثبت احوال کشور
رئیس سازمان ثبت احوال گفت: نظم‌بخشی به آمار، استانداردسازی داده‌ها مطابق با معیارهای بین‌المللی نظیر GSIM و دیداری‌سازی داده‌ها از شاخص‌ترین فعالیت‌ها و دو اولویت آماری این سازمان است.

به گزارش نبض وطن به نقل از سازمان ثبت احوال کشور، هاشم کارگر با بیان اینکه انتشار آمارهای انسانی جزو تکالیف قانونی این سازمان و از ضرورت‌های برنامه‌ریزی جمعیتی است، اظهار کرد: با بهره‌گیری از پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان برای نخستین بار در سال گذشته ضمن ایجاد مرکز رصد جمعیت کشور، مولفه‌ها و شاخص‌های مهم تحولات جمعیتی به‌ویژه رویدادهای ولادت، فوت، ازدواج، طلاق و مهاجرت در بازه‌های زمانی و مناطق جغرافیایی مختلف مورد رصد، پایش و تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا درگاه آمارهای انسانی به نشانی amar.sabteahval.ir ایجاد شده و خروجی‌های آماری مرکز رصد و در قالب‌های نوین در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد، نظم‌بخشی به آمار، استانداردسازی داده‌ها مطابق با معیارهای بین‌المللی همچون GSIM و دیداری‌سازی داده‌ها از شاخص‌ترین فعالیت‌ها و دو اولویت آماری این سازمان است.

رئیس سازمان ثبت احوال با تاکید بر اینکه این درگاه، همواره در معرض استفاده علاقه‌مندان آمارهای انسانی بوده است، یادآور شد: طی جلسات فصلی به میزبانی مرکز رصد جمعیت کشور، انواع داده‌ها و گزارش‌های آماری مورد بررسی و پایش متخصصان و نخبگان حوزه علوم اجتماعی و جمعیتی قرار می‌گیرد که گزارش آن در رسانه‌ها منعکس شده است.

کارگر تصریح کرد: به‌روزرسانی آمار و داده‌های جمعیتی در بازه‌های زمانی تعریف شده یکی از اصول و توصیه‌های بین‌المللی در حوزه نظام ثبت احوال و آمار حیاتی است که در تمام کشورهای دارای نظام ثبت احوال و آمار حیاتی منسجم و کامل اجرا می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.