• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان خبر داد؛

انجام بیش از ۱۵۹ هزار ماموریت اورژانس طی شش ماهه سال جاری

  • کد خبر : 92005
  • 15 مهر 1403 - 10:48
انجام بیش از ۱۵۹ هزار ماموریت اورژانس طی شش ماهه سال جاری
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از افزایش هشت درصدی تماس‌های امدادخواهی از اورژانس نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: در شش ماه ابتدایی سال، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۱۵۹ هزار و ۷۵۵ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها ۱۱۲ هزار و ۹۶۷ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و ۴۶ هزار و ۷۸۸ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی افزود: در این مدت از مجموع حوادث رانندگی منجر به جرح در سطح استان ۳۱ هزار و ۳۵۲ مورد در مناطق شهری و ۱۵ هزار و ۴۳۶ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به افزایش هشت درصدی تعداد تماس‌های برقرار شده با ۱۱۵ اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خاطرنشان کرد: در شش ماه ابتدایی سال کارشناسان پاسخگوی تلفنی ۱۱۵ به ۵۷۴ هزار و ۴۷۴ تماس امدادخواهی با اورژانس بوده‌اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور، کارشناسان اورژانس استان به ۷۵ مأموریت حادثه غرق شدگی اعزام شدند که در این حوادث ۲۷ شهروند جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست دادند.

زمانی با اشاره به ارائه خدمات اورژانس هوایی در سطح استان گفت: در این مدت بالگرد امدادی اورژانس ۱۵ بار به مأموریت اعزام شد و ۲۲ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

وی با بیان اینکه سه واحد امدادموتوری در شهرستان اصفهان و یک واحد در شهرستان شهرضا مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: در شش ماه ابتدای سال، اورژانس موتوری استان در مجموع در ۲۲۹۱ مأموریت به امدادخواهان امدادرسانی کرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان ادامه داد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۶۲ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری، ۸۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس و یک اتاق فرمان برخوردار است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=92005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.