• امروز : شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳

سخنگوی قوه قضاییه: ۶۷ وکیل و کارشناس متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند/مردم فریب کارچاق‌کنان را نخورند

  • کد خبر : 91864
  • 14 مهر 1403 - 11:45
سخنگوی قوه قضاییه: ۶۷ وکیل و کارشناس متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند/مردم فریب کارچاق‌کنان را نخورند
سخنگو و معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در سه ماه اخیر ۵۹ وکیل و ۸ کارشناس رسمی دادگستری متخلف که با کارچاقکنان، شیدان و کلاهبرداران همکاری داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا،  اصغر جهانگیر روز شنبه در نشست خبری ویژه ضمن تسلیت شهادت شهید والامقام سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: بی‌شک اگر امروز سید عزیز در ظاهر از این دنیای فانی به منزلگاه ابدی شتافته است، اما می‌دانیم که روح بلند آن سید جلیل القدر ارزش‌های جدیدی خواهد آفرید و با ایجاد روح وحدت و بیداری حاکمان دولت اسلامی به‌زودی در کشورهای اسلامی شاهد رویش ده‌ها قهرمان مبارز همچون سید حسن نصرالله خواهیم بود تا برای همیشه غده سرطانی منطقه نابود شود.

وی ادامه داد: همچنین از دلیرمندان نیروهای مسلح به‌ویژه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی همچنین وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح تشکر و قدردانی ملت را اعلام می‌کنیم.

جهانگیر گفت: امروز نیروهای مسلح و فرزندان امام راحل ره و رهبر فرزانه انقلاب در هر زمان که لازم است سیلی سختی به فرمایش رهبر معظم انقلاب نه با تاخیر و نه با تعجیل به دشمن می‌زنند و باید دستان و بازوان آنها را ببوسیم و بر این بوسه افتخار کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: فرزندان امام و رهبر انقلاب با هر تجاوزی به کشور و منافع ملی برخورد خواهند کرد و دشمن را از این اقدامات پشیمان می‌کند.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری شکوهمند نماز جمعه نصر به امامت رهبر معظم انقلاب و استقبال اقشار مختلف جامعه گفت: امروز قدرت و امنیت ایران در سایه حمایت اقشار مختلف از جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و پاسداری از ارزش‌ها است و حفظ اخلاق و انسانیت اقتضا دارد که همگان امروز به ندای وحدت‌بخش گوش فرا دهند و اجازه ندهند که دشمن مجالی پیدا کند.

جهانگیر در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد عملیات طوفان الاقصی قرار داریم، گفت: دقیقا یک سال قبل دفاع مشروع ملت فلسطین صورت گرفت و پس از آن شاهد هستیم که ساعت به ساعت از عمر رژیم صهیونیستی کاسته شده و طلیعه پیروزی نزدیک است و اگرچه اقدامات و جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در این مدت در غزه ادامه داشته است اما باید بدانیم که برای رسیدن به اهداف بلند باید هزینه پرداخت کرد.

سخنگوی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که به‌زودی شاهد نابودی کامل رژیم غاصب اسرائیل این غده سرطانی در منطقه باشیم.

معاون رئیس قوه قضاییه در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: این هفته را خدمت یکایک دلیرمردان عرصه انتظامی کشور تبریک عرض می‌کنیم؛ بی شک اگر جانفشانی‌ها و حماسه آفرینی‌های جان برکفان انتظامی در سراسر کشور چه در حریم مرزها و چه در داخل کشور برای آرامش و امنیت مردم نبود، امروز شاهد این امنیت پایدار نبودیم.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی همواره تلاش می‌کند با کمک نیروهای خود امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان آورند.

در ادامه، جهانگیر با اشاره به موضوع این نشست خبری ویژه مبنی بر برخورد با شیادانی که با سوءاستفاده از نام مسئولان از مردم اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند، اظهار داشت: دستگاه قضایی مبارزه دائمی با فساد را از گذشته شروع کرده بود و در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه با ریاست حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با رویکرد جدیدی دنبال شد.

وی ادامه داد: این افراد به نام مسئولان و با استفاده از نام و شهرت برخی افراد و با اتخاذ عناوین جعلی مانند استاد و وکیل و قاضی نسبت به شیادی از مردم اقدام می کنند.

جهانگیر اضافه کرد: این اقدامات اثر مخربی بر بخشی از جامعه می گذارد و منجر به سلب اعتماد مردم می‌شود؛ از اینرو این موضوع مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند و به همین دلیل برخورد با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: برخی از مواردی که در ماه های اخیر در دستگاه قضایی پیگیری‌و شناسایی شده را در این جلسه آسیب شناسی می‌کنیم.

جهانگیر در تشریح یکی از پرونده‌ها در استان فارس، افزود: فردی که در امور اقتصادی فعالیت می کرده با نامه جعلی به رئیس کل بانک مرکزی، درخواست واریز صد هزار میلیارد تومان به حساب شخصی خود را داشته که البته این فرد ناکام مانده و شناسایی و دستگیر شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: پرونده این فرد در حال رسیدگی است. او خود را به نهادهای امنیتی منتسب کرده و مدعی بوده که از سوی رئیس قوه قضاییه مسئول است که با تلاش شبانه روزی حفاظت اطلاعات قوه قضاییه دستگیر شد.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=91864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.