• امروز : جمعه - ۱۳ مهر - ۱۴۰۳

فیفا باردیگر تصمیم‌گیری درخصوص تعلیق رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخت!

  • کد خبر : 91759
  • 13 مهر 1403 - 12:39
فیفا باردیگر تصمیم‌گیری درخصوص تعلیق رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخت!
کمیته انضباطی فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) بار دیگر تصمیم‌گیری درباره تعلیق تیم‌های رژیم صهیونیستی را از مسابقات بین‌المللی به تعویق انداخت!

به گزارش نبض وطن، فیفا در بیانیه‌ای با اشاره به تعویق رسیدگی به درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین به منظور تعلیق و محرومیت تیم‌های رژیم صهیونیستی را از حضور در مسابقات بین‌المللی، از تشکیل پرونده بررسی این درخواست در کمیته انضباطی این نهاد خبر داد.

فدراسیون فوتبال فلسطین با اشاره به جنگ غزه و تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه، درخواست تعلیق اسرائیل را مطرح و نهاد اداره‌کننده فوتبال رژیم صهیونیستی را به همدستی با کابینه تل‌آویو در نقض قوانین بین‌المللی، تبعیض علیه بازیکنان عرب و حضور باشگاه‌های صهیونیستی واقع در شهرک‌های اشغالی در خاک فلسطین متهم کرد.

رژیم صهیونیستی این اتهامات را رد کرده و فیفا به‌نوعی با حمایت مجدد از این رژیم، صرفا به تشکیل پرونده «ارزیابی حقوقی» این مساله بسنده کرده است.

فدراسیون فوتبال فلسطین در واکنش به این تصمیم اعلام کرد: ما از تصمیم شورای فیفا برای ارجاع این پرونده به نهادهای قضایی دارای صلاحیت استقبال می‌کنیم. این تصمیم را گامی مثبت در مسیر درست به منظور رسیدگی به نقض‌های فاحش قوانین فیفا، حقوق بشر و حقوق فدراسیون‌های عضو است.

به گفته یک گروه حقوق بشری منصوب از سوی سازمان ملل متحد، دست کم هشت باشگاه فوتبال در شهرک‌های غیرقانونی واقع در کرانه باختری اشغالی فعال هستند.

براساس اعلام فدراسیون فوتبال فلسطین، دست کم ۹۲ فلسطینی در جریان جنگ جاری و تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری اشغالی، به شهادت رسیده و زیرساخت‌های فوتبال خسارت داده و لیگ‌ها تعلیق و تیم‌ ملی فلسطین مجبور به برگزاری بازی‌های خود در انتخابی جام جهانی، در خارج از این کشور شده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=91759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.