• امروز : جمعه - ۱۳ مهر - ۱۴۰۳

رهبر معظم انقلاب: طوفان الاقصی یک حرکت قانونی بود

  • کد خبر : 91749
  • 13 مهر 1403 - 12:00
رهبر معظم انقلاب: طوفان الاقصی یک حرکت قانونی بود
رهبر معظم انقلاب با بیان این که کار درخشان نیروهای مسلح ما دو سه شب قبل یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود، تاکید کردند: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم و آنچه که منطقی، معقول و درست و نظر تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی است در وقت خود انجام می‌گیرد و در آینده هم اگر لازم شود باز انجام خواهد گرفت.

به گزارش نبض وطن، نماز جمعه امروز تهران از لحظاتی قبل به امامت رهبر انقلاب آغاز شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ابتدا اظهار کردند: همه برادران و خواهران عزیز و خودم را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت می‌کنم؛ در گفتار و کردار مراقب باشیم از حدود الهی خارج نشویم، این معنای تقواست.

ایشان با اشاره به آیه ۷۱ سوره توبه افزودند: مسئله مهم پیوستگی مؤمنان با یکدیگر مطرح شده که در تعبیرات قرآنی به این پیوند و پیوستگی، ولایت گفته می‌شود که در آیاتی از قرآن آمده است اما در این آیه نتیجه این ولایت و همبستگی را رحمت الهی معرفی می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: آیه شریفه با ذکر عزت و حکمت الهی پایان می‌دهند شاید از این‌جهت است که رحمت الهی در این مورد با عزت و حکمت پروردگار متناسب است چراکه حکمت خداوند انواع فضایلی نازل از پروردگاربر بندگان را شامل می‌شود یعنی همه حوادث زندگی رحمت الهی است لکن در این‌آیه شریفه این رحمت متناسب با عزت و حکمت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند: عزت الهی یعنی سیطره قدرت پروردگار بر همه عالم وجود و حکمت‌الهی یعنی استحکام و استواری همه قوانین آفرینش و در این آیه خواستند ما را متوجه این کنند که اگرمسلمانان باهم اتحاد داشته باشند، حکمت و عزت الهی پشت سر آن‌هاست و می‌توانند از قدرت بی‌پایان الهی استفاده کنند.

ایشان اضافه کردند: لازم دانستم تکریم از برادرم و عزیزم و مایه‌ی فخرم، چهره‌ی محبوب دنیای اسلام، و زبان گویای ملّتهای منطقه، گوهر درخشان لبنان، جناب سیّدحسن نصراللّه (رضوان اللّه علیه) در نماز جمعه‌ی تهران باشد، و تذکّراتی هم به عرض همه برسانم. مخاطب این خطبه همه‌ی دنیای اسلام است، ولی ملّت عزیز لبنان و فلسطین مخاطب ویژه است.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه طوفان الاقصی یک حرکت قانونی و بین‌المللی بود و حق با فلسطینی ها بود، یادآور شدند: ما همه در شهادت سیّد عزیز، مصیبت‌زده و عزاداریم. این، فقدان بزرگی است و جدّاً ما را عزادار کرد. البتّه عزاداری ما به معنی افسردگی و پریشانی و نومیدی نیست؛ از جنس عزاداری برای سیّدالشهدا حسین‌بن‌علی (علیهما السّلام) است؛ زنده‌کننده، و درس‌دهنده، و انگیزه‌بخش، و امیدآفرین است.

ایشان تاکید کردند: عزاداری ما برای سید حسن نصر الله از جنس عزای سیدالشهدا درس دهنده است.

رهبر معظم انقلاب عنوان کردند: سیّدحسن نصراللّه جسمش از میان ما رفته ولی شخصیّت حقیقی او، روح او، راه او، و صدای رسای او همچنان در میان ما هست و خواهد بود. او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود؛ زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود؛ مایه‌ی دلگرمی و جرئت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره‌ی محبوبیّت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشورهای عربی فراتر رفته بود؛ و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.

ایشان افزودند: خواسته امروز سیدحسن نصرالله از لبنان و حزب الله ناامید نشدن هست.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=91749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.