• امروز : پنج شنبه - ۱۲ مهر - ۱۴۰۳

پولادی: تغییرات متعدد در قوانین آموزشی صدمات گسترده‌ای بر پیکر کنکور می‌زند

  • کد خبر : 91577
  • 12 مهر 1403 - 10:16
پولادی: تغییرات متعدد در قوانین آموزشی صدمات گسترده‌ای بر پیکر کنکور می‌زند
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییرات اساسی در قوانین کنکور صدمات بسیاری به داوطلبان آزمون سراسری می‌زند، گفت: تغییرات متعدد در قوانین کنکور سراسری منجر به سردرگمی داوطلبان آزمون سراسری می‌شود؛ قانون‌های تصویب شده در این راستا باید از پختگی و آینده‌نگری کافی برخوردار باشند.

به گزارش نبض وطن، اکبر پولادی باغبادرانی با بیان اینکه قوانین مربوط به آزمون‌های سراسری باید از پختگی کامل برخوردار باشند، گفت: قوانین مربوط به کنکور سراسری باید به گونه‌ای تصویب شده باشند که تا تمام دانش آموزان دوره متوسطه با آمادگی کافی در آزمون سراسری شرکت نمایند و آینده خود را رقم بزنند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییرات اساسی در قوانین کنکور صدمات بسیاری به داوطلبان آزمون سراسری می‌زند، افزود: تغییرات متعدد در قوانین کنکور سراسری منجر به سردرگمی داوطلبان آزمون سراسری می‌شود؛ قانون‌های تصویب شده در این راستا باید از پختگی و آینده نگری کافی برخوردار باشند و اگر قرار است تغییراتی رخ دهد، حتی الامکان بسیار اندک باشد تا بهترین مسیر در شکل گیری برگزاری آزمون سراسری فراهم شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییرات شکل گرفته در کنکور سال‌های اخیر دارای موافقان و مخالفانی بوده است، تصریح کرد: قوانین آزمون سراسری باید به گونه‌ای تنظیم شود که سرنوشت چند سال متقاضیان در یک روز خلاصه نشود؛ همچنین قوانین تصویبی در حوزه آموزش می‌تواند ظرفیت و فرصت حضور داوطلبان را به بهترین شکل ممکن در کنکور سراسری فراهم کند، به گونه‌ای که دانش آموزان بتوانند خشت به خشت آینده خود را به واسطه قوانین به بهترین شکل ممکن تغییر دهند.

وی با بیان اینکه از خروجی مثبت آزمون سراسری استقبال می‌کنم، یادآور شد: تصویب قوانین سلیقه‌ای بدون بازخورد مثبت، خوشایند جامعه نخواهد بود؛ قانون‌های تصویب شده باید زیرساخت‌های عملیاتی شدن داشته و از پختگی کاملی برخوردار شوند و شرایط اجرایی شدن آنها در سراسر استان‌ها امکانپذیر باشد، بسیاری از داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کردند به دلیل تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری معترض وضع موجود بوده‌اند و تمایلی نداشته‌اند که تعیین سرنوشت آنها به یک روز ختم شود.

پولادی با انتقاد از اینکه زمینه‌های عملیاتی شدن تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری فراهم نبوده است، افزود: اگر قانون تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری به همان شکل عملیاتی شود، قطعا موجب نارضایتی عموم خواهد شد، باید اصلاحات لازم برای مصوبه جنجالی کنکور اعمال شود تا رضایت داوطلبان جلب گردد و در سایه بسترسازی مناسب برای عملیاتی شدن آن ضعف‌های موجود در بطن قانون برطرف شود.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون سراسری در یک روز موجب نارضایتی داوطلبان شده است، یادآور شد: در جلسه‌ای که اعضای کمیسیون با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند مقرر شد؛ اصلاحاتی بر مصوبه جنجالی کنکور صورت بگیرد و تمام قوانینی که تصویب می‌شود به نفع داوطلبان از ابعاد مختلف باشد. تلاش می‌شود بهترین پیشنهادات در تصویب قوانین با در نظر گرفتن زیرساخت‌ها در حوزه آموزش به موافقت اعضای کمیسیون برسد.

پولادی با تاکید بر اینکه در جامعه امروزی سلایق متفاوتی وجود دارد و بر مبنای همین سلیقه‌ها باید قوانین را اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود نسبت به پیشنهادات سازنده مردم در تمام حوزه‌ها بی‌تفاوت نباشیم، از طرفی کارشناسان آموزشی سعی دارند ایده‌ها و نظراتی که موجب رضایت عموم جامعه در راستای بهبود وضعیت ممکن است را مد نظر قرار دهند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=91577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.