• امروز : سه شنبه - ۱۰ مهر - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر؛

احیای بناهای تاریخی رهاشده در شهر یکی از خواسته‌های قلبی شهروندان است

  • کد خبر : 91301
  • 10 مهر 1403 - 14:10
احیای بناهای تاریخی رهاشده در شهر یکی از خواسته‌های قلبی شهروندان است
شهردار زرین شهر گفت: خانه بوم‌گردی زرین شهر یکی از پروژه‌های شهرداری به‌شمار می‌آید که با هدف احیاء فضاهای رها شده تاریخی و با رویکرد نوسازی و بهسازی و همچنین حفظ و پاسداشت فرهنگی بومی و سنتی خطه‌طلایی ایران به مرحله اجرا رسید.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، احیای بناها و فضاهای تاریخی رهاشده در شهر را یکی از خواسته قلبی شهروندان دانست و اظهار کرد: بافت تاریخی، نبض تپنده شهرهای ایران در حوزه‌های مختلف از جمله برندسازی، گردشگری خلاق، احیای میراث ناملموس بافت با کمک جامعه محلی و… شناخته می‌شود و توجه به این مهم افزایش حس تعلق شهروندان به بافت تاریخی و غنابخشی به آن را به‌همراه خواهد داشت.

وی افزود: خانه بوم‌گردی زرین شهر یکی از پروژه‌های شهرداری به‌شمار می‌آید که با هدف احیاء فضاهای رها شده تاریخی و با رویکرد نوسازی و بهسازی و همچنین حفظ و پاسداشت فرهنگی بومی و سنتی خطه‌طلایی ایران به مرحله اجرا رسید.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: اجرای دیوراهای آجری این پروژه با اعتباری حدود چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به مرحله اجرا رسید.

وی ادامه داد: ما براین باور هستیم تا زمانی که حس تعلق به بافت تاریخی در بین شهروندان و ساکنین محلات ایجاد نشود، شاهد پویایی و توسعه و رونق در بافت نخواهیم بود از این رو مرمت‌های اصولی آثار ارزشمند و باززنده‌سازی بناها به‌جای بازسازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و خلاقانه در آن بافت‌ها در کنار پروژه‌های سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته است.

اسماعیلی احمدی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های گردشگری همچون ایجاد بوم‌گردی، هتل سنتی و حتی کافه گالری‌ها داشته‌اند برهمین اساس ضروری است نه‌تنها بستری برای احیا هویت محلات بلکه کمک به اقتصاد شهروندان فراهم شود تا با پویایی و توسعه گردشگری در محلات تاریخی شهر، جامعه محلی نیز از اجرای اینگونه پروژه‌ها منتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آثار و ابنیه‌های قدیمی شهرهای ایران به عنوان اسنادی از فرهنگ و هنر ایران زمین شناخته می‌شود مالکانی که بناهای آنها دارای قابلیت‌های مشخصی در حوزه گردشگری هستند، از پروژه خانه بومگردی زرین شهر الگوگیری کرده تا فضای شهر در حوزه گردشگری زیباتر شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=91301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.