• امروز : دوشنبه - ۹ مهر - ۱۴۰۳

انتقاد وزیر امور خارجه آلمان از «جعل خبر» توسط ترامپ

  • کد خبر : 91190
  • 09 مهر 1403 - 16:58
انتقاد وزیر امور خارجه آلمان از «جعل خبر» توسط ترامپ
وزیر امور خارجه آلمان از اظهارات «دونالد ترامپ» درباره ناتوانی دولت آلمان در تلاش برای بی‌نیازی از سوخت فسیلی انتقاد کرد، اما گفت در صورت پیروزی ترامپ، با او همکاری خواهد داشت.

به گزارش نبض وطن، «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان ضمن انتقاد از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا به دلیل «انتشار اخبار جعلی» درباره آلمان، گفت در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، با ترامپ رابطه‌ای بر پایه اعتماد خواهد داشت.

بربوک که به آمریکا سفر کرده، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون بلومبرگ گفت: «واقعاً تعجب کردیم که اخبار جعلی – اگر نگوییم دروغ – درباره کشورمان منتشر شده است.»

ترامپ در مناظره انتخاباتی خود با «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا، مدعی شده بود که تلاش آلمان برای روی آوردن به انرژی‌های تجدیدپذیر با شکست مواجه شده و دولت این کشور در حال ساخت نیروگاه‌های برق با سوخت فسیلی است.

بااین‌حال، وزیر خارجه آلمان گفت دولت این کشور در صورت پیروزی این نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ۱۵ آبان، دولت آلمان همانطور که با دولت دموکرات کنونی آمریکا همکاری کرده، با ترامپ هم همکاری خواهد داشت.

او در ادامه گفت: «ما مشخصاً در یک رابطه بر پایه اعتماد منافع فراوانی داریم و به آن ادامه خواهیم داد.»

او با بیان اینکه به‌عنوان وزیر خارجه آلمان، احساس وظیفه می‌کند که وقتی تصویر غلطی درباره کشورش ارائه شده، آن را اصلاح کند، پیام منتشرشده در حساب کاربری وزارت خارجه آلمان در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) را تکرار که در آن نوشته شده بود: «چه خوشتان بیاید چه نه، سیستم انرژی آلمان کاملاً کارآمد است و بیش از ۵۰ درصد از آن از منابع تجدیدپذیر تامین می‌شود. ما نه‌تنها نیروگاه‌های سوخت فسیلی جدید نمی‌سازیم، بلکه آن‌ها را تعطیل می‌کنیم. در دیرترین حالت، زغال‌سنگ تا سال ۲۰۳۸ به‌کلی از چرخه ما خارج خواهد شد.»

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=91190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.