• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳

واشنگتن پست: آمریکا نگران چگونگی پاسخ ایران است

  • کد خبر : 90995
  • 08 مهر 1403 - 10:48
واشنگتن پست: آمریکا نگران چگونگی پاسخ ایران است
«واشنگتن پست» در تحلیلی با اشاره به این‌که مقامات آمریکایی در حال ارزیابی اقدامات تلافی جویانه احتمالی ایران در آینده‌ای نزدیک هستند تاکید کرد که این ایران است که مشخص می‌کند در آینده چه اتفاقی در منطقه رخ خواهد داد.

به گزارش نبض وطن این رسانه آمریکایی، مقامات ارشد دولت جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا، هشدار دادند که پیش‌بینی آنچه ممکن است پس از ترور (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در حمله هوایی اسرائیل رخ دهد، دشوار است.

این مقاله به نقل از چندین مقام ارشد دولت آمریکا تاکید کرد که مهم‌ترین خطر برای آمریکا، پاسخ ایران به ترور رهبر مهم‌ترین گروه مقاومت در منطقه است.

بنابر این مقاله، یکی از مقامات ارشد دولت بایدن گفت: ایالات متحده طیف وسیعی از پاسخ‌های احتمالی، از جمله انتقام‌جویی مستقیم از سوی حزب‌الله، حملات دیگر گروه‌های مقاومت، مانند حوثی‌ها در یمن و حتی حملات ایران به نیروهای آمریکایی در منطقه و یا حمله مستقیم موشکی ایران به اسرائیل را مورد بررسی قرار داده است.

به گفته این مقام ارشد، مقامات آمریکایی همچنان به اسرائیل درباره عدم تهاجم زمینی به لبنان هشدار داده و گوشزد می‌کنند که چنین اقدامی می‌تواند در داخل این کشور نتیجه معکوس داشته باشد.

مارک پلیمروپولوس، افسر بازنشسته سیا که در لبنان خدمت کرده است، تاکید کرد: گام های بعدی ایران و اسرائیل پس از ترور (سیدحسن) نصرالله منشأ بحث های دیپلماتیک شدید در منطقه خواهد بود.

اندرو میلر که اخیراً به عنوان دیپلمات ارشد در امور اسرائیل و فلسطین از دولت بایدن کناره گیری کرد، گفت که همه پیش‌بینی ها بی‌نتیجه است. ما در قلمروی ناشناخته ای هستیم و با هرکسی که با اطمینان در مورد آنچه اتفاق خواهد افتاد صحبت می‌کند، باید با احتیاط برخورد شود. ایران پاسخ خواهد داد، اما پیش‌بینی زمان، روش و میزان آن تقریباً غیرممکن است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=90995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.