• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشریح کرد:

جزییات بارگذاری اطلاعات سازمان ثبت اسناد در درگاه ملی مجوزها

  • کد خبر : 90975
  • 08 مهر 1403 - 10:07
جزییات بارگذاری اطلاعات سازمان ثبت اسناد در درگاه ملی مجوزها
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تشریح جزییات بارگذاری اطلاعات مربوط به این سازمان در درگاه ملی مجوزها، گفت: وضعیت متقاضیان سردفتری در این سامانه کاملاً مشخص و به روز است.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، سید صادق سعادتیان با اشاره به اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اظهار داشت: از تیر ماه سال ۱۴۰۲ سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه اسناد رسمی با بخش مربوط به اجرای این قانون در وزارت امور اقتصادی و دارایی همکاری داشته است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۱مطابق با قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار افزود: در این آزمون ۷۳۴۷ نفر پذیرش شدند و اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده است همچنین نسبت به آن عده‌ای که مطابق قانون و آیین‌نامه اجرایی این قانون بدون کارآموزی ابلاغ سردفتری صادر شده است نیز اطلاعات آنها در سامانه وجود دارد.

سعادتیان اضافه کرد: تاکنون چهار مرحله با اختبار کارآموزان، صدور احکام برای آنها انجام شده است و در این سامانه دیده می‌شود که این افراد سردفتر هستند همچنین برای آن دسته از افرادی که در دوره کارآموزی به سر می‌برند نیز در سامانه مشخص شده است که چه وضعیتی دارند. علاوه بر این اطلاعات حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از کسانی که ابلاغ سردفتری دریافت کردند اما به هر دلیلی از ادامه فعالیت بازمانده‌ و انصراف خود را اعلام کردند نیز موجود است و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارتباط با سامانه وزارت امور اقتصادی و دارایی کاملاً به روز است.

وی با اشاره به اظهارات امیر سیاح مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد که در برنامه میز اقتصادی عنوان کرد که برخی دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه به درگاه ملی مجوزها متصل نشده‌اند، گفت: وضعیت متقاضیان سردفتری در درگاه ملی مجوزها کاملاً مشخص و به روز است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به برگزاری آزمون سردفتری ۱۴۰۲ افزود: مستندات مربوط به متقاضیان این آزمون هم در سامانه بارگذاری شده است و در حال حاضر مشغول تدوین دستورالعمل اختبار برای این گروه از متقاضیان سردفتری هستیم.

سعادتیان در بخش دیگری از اظهارات خود به برگزاری آزمون سردفتری برای دفاتر ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: مستندات این افراد نیز در سامانه ثبت شده است و در هفته جاری اختبار نخستین استان برگزار و اطلاعات آنها در درگاه ملی مجوزها به ثبت خواهد رسید.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در اجرای قانون بسیار دقت داشتیم و گزارش آن به ریاست قوه قضاییه نیز ارائه شده است چرا که می‌خواهیم خارج از برخوردهای سلیقه‌ای و کاملاً شفاف و ضابطه‌مند امور را پیگیری کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=90975

نوشته های مشابه

08اسفند
صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی مجوزی برای تغییر کاربری نیست

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.