• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳

آزمون سرنوشت‌ساز فیفا

  • کد خبر : 90697
  • 06 مهر 1403 - 14:58
آزمون سرنوشت‌ساز فیفا
فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در پرونده کشتار مردم غزه «آزمون سرنوشت‌سازی» را پیش‌رو دارد.

به گزارش نبض وطن، «فیفا نباید کشتار ۴۱ هزار فلسطینی را نادیده بگیرد»، این گزارش امروز (جمعه) نشریه الرایه قطر به‌نقد رفتار فیفا در قبال پرونده تعلیق فوتبال اسرائیل است.

اسرائیل از زمان آغاز جنگ علیه غزه بیش از ۵۰۰ ورزشکار را به شهادت رسانده و ۹۰ درصد زیرساخت‌های ورزشی را نابود کرده که نقض آشکار منشور فیفا است؛ ۸۰ درصد ۴۱ هزار قربانی جنایت رژیم صهیونیستی زنان و کودکان بی‌دفاع هستند.

پیش‌ازاین تمام اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا با حمایت قاطع فدراسیون فوتبال ایران پشت درخواست فدراسیون فلسطین برای تعلیق اسرائیل درآمدند اما فیفا با چشم‌پوشی به این مسئله حیاتی و حقوق بشری دوبار بررسی این درخواست تعلیق فوتبال اسرائیل را به تعویق انداخت.

نشریه قطری می‌نویسد که فیفا در تاریخ ۳ اکتبر (۱۲ مهر) آزمون بزرگی را پیشرو دارد تا بتواند از هویت خود به‌عنوان یک سازمان مستقل و غیرسیاسی دفاع کند؛ بر اساس گزارش نشریه الوطن قطر، ۹۰ درصد اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا با سردمداری قطر، ایران، کویت، عراق و سوریه خواهان تعلیق اسرائیل هستند.

روسیه به دلیل جنگ علیه اوکراین بلافاصله از سوی فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک محروم شد و هیچ‌کدام از ورزشکاران روسیه در مسابقات المپیک پاریس نتوانستند زیر پرچم کشورشان مسابقه دهند.

قوانین فیفا در موضوعات جنگ و نقض حقوق بشر واضح است. وقتی کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع رخ می‌دهد این سازمان‌ها وارد عمل می‌شوند و تیم‌های کشور جنگ‌طلب را محروم می‌کنند.

رابرت گیرمان، کارشناس فوتبال انگلیس می‌گوید که فیفا نباید درخواست فلسطینی‌ها را برای تعلیق فوتبال اسرائیل بررسی کند چون پرونده جنگ علیه غزه متفاوت از روسیه است و اسرائیل در حال دفاع از خود است و این درخواست‌ها تنها برای فشار به اسرائیل است اما اشرف ابراهیم، کارشناس فوتبال عربی می‌گوید که فیفا دوبار کشته‌شدن ۵۰۰ ورزشکار فلسطینی و شهادت بیش از ۳۰ هزار کودک و زن بی‌دفاع را نادیده گرفته و برای سومین بار نمی‌تواند این جنایت جنگی را نادیده بگیرد و قوانین خودش را زیرپا بگذارد.

بر اساس گزارش سایت بین‌المللی الکوره، بررسی پرونده درخواست تعلیق اسرائیل در فیفا در جلسه ۳ اکتبر باید به نتیجه برسد؛ در غیر این صورت فلسطینی‌ها می‌توانند از طریق دادگاه عالی ورزش (CAS) علیه کوتاهی فدراسیون جهانی فوتبال شکایت کنند تا بتوانند این پرونده را به سرانجام برسانند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=90697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.