• امروز : دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳

گزارش عراقچی از دومین روز فعالیت خود در نیویورک

  • کد خبر : 90203
  • 02 مهر 1403 - 18:04
گزارش عراقچی از دومین روز فعالیت خود در نیویورک
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از روند رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک خود در جریان سفر به نیویورک گزارش داد.

به گزارش نبض وطن، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: روز گذشته از جناب پزشکیان رئیس جمهور محترم و هیئت مشاوران همراه ایشان در نیویورک استقبال کردیم. پیش از آن نیز دیدارهای دیپلماتیک دوجانبه برقرار بود.

عراقچی ادامه داد: در دیدار آقای عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان به بررسی آخرین وضعیت جنوب لبنان و ابعاد حملات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه این کشور پرداختیم، مقاومت لبنان در برابر وحشی گری صهیونیستها را ستودنی توصیف کردم و با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از این مقاومت قهرمانانه، بر ضرورت بازگشت آرامش و ثبات به این کشور و اقدام فوری جهانی جهت توقف یاغی گری صهیونیست‌ها نسبت به هنجارها و قوانین بین المللی تاکید کردم.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشور افزود: در دیدار آقای فیصل بن ،فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی ضمن تبریک روز ملی این کشور بر تعمیق روابط و همکاری‌های دوجانبه منطقه ای و بین‌المللی تاکید کردم؛ همچنین با بررسی روند تحولات غزه و لبنان بر ضرورت هماهنگی کشورهای اسلامی برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی تاکید شد.

عراقچی تاکید کرد: در دیدار با وزرای امور خارجه ازبکستان و بلغارستان نیز راه های توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف و همچنین گسترش همکاری‌ها در سازمانهای بین‌المللی و منطقه‌ای مورد ارزیابی و تعمیر قرار گرفت در این دیدارها نیز موضوع فلسطین و لبنان از مهمترین مباحث مطروحه بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=90203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.